Разследват магазини МЕТРО за нарушения при реклама на хранителни продукти



Автор: Комисия за защита на конкуренцията 18 февруари 2014



 Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и образува производство за проучване на евентуално извършено нарушение по повод Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки", поместен на интернет страница на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД. Налице разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени" за някои от посочените в каталога хранителни продукти, а от друга страна липсва съществена информация (цената на стоката) по отношение на други хранителни продукти, на място, където е посочено, че същата може да бъде намерена.

Следва да се има предвид, че Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД има рекламен характер, тъй като достига до широк кръг крайни потребители.

В настоящия случай възниква основателно съмнение за евентуално извършено нарушение на глава VІІ от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) – "Забрана за нелоялна конкуренция", от страна на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД при реклама на хранителни продукти на дружеството.