Регистрация

Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини

Автор: Ана Стоянова 14 ноември 2019

Силна конкуренция в София, потенциал в Северна България, насищане в Южна и слаби приходи по морето, показва анализът на топ 30

Shutterstock

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Тридесетте най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки в България реализират нетни приходи от продажби 6.2 млрд. лв. през 2018 г., което е със 7.2% повече спрямо година по-рано. Пазарът, на който това се случва, нараства с 2.9% в стойност и с 3% в обем по данни на "Nielsen България". Резултатът на топ 30 на ритейлърите е близък до този през 2017 г., когато ръстът в оборотите им беше 7.8%, и под този за 2016 г., когато постигнаха 11% увеличение.

Растеж се наблюдава най-вече при регионалните вериги. При търговците от Северна България той е 22.6%, от Южна – 9.1%, а при регионалните вериги в София – 8.2%. По Черноморието резултатите са най-ниски – едва 4.4% увеличение, вероятно заради слабия туристически сезон. Ръстът в продажбите на веригите с национално покритие е 6.7%, а на специализираните търговци за алкохол и цигари – 6.3%. И в двата случая той е под средния за топ 30.

Целият текст и таблиците са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души