Веригите за храни: Най-силен е ръстът при регионалните магазини



Автор: Ана Стоянова 14 ноември 2019



Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

Тридесетте най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки в България реализират нетни приходи от продажби 6.2 млрд. лв. през 2018 г., което е със 7.2% повече спрямо година по-рано. Пазарът, на който това се случва, нараства с 2.9% в стойност и с 3% в обем по данни на "Nielsen България". Резултатът на топ 30 на ритейлърите е близък до този през 2017 г., когато ръстът в оборотите им беше 7.8%, и под този за 2016 г., когато постигнаха 11% увеличение.

Растеж се наблюдава най-вече при регионалните вериги. При търговците от Северна България той е 22.6%, от Южна – 9.1%, а при регионалните вериги в София – 8.2%. По Черноморието резултатите са най-ниски – едва 4.4% увеличение, вероятно заради слабия туристически сезон. Ръстът в продажбите на веригите с национално покритие е 6.7%, а на специализираните търговци за алкохол и цигари – 6.3%. И в двата случая той е под средния за топ 30.

Целият текст и таблиците са тук