Регистрация

Веригите за потребителски стоки: Умерени купувачи

Автор: Боряна Генчева 06 август 2019

През 2018 г. ръстът на приходите на тридесетте най-големи търговски вериги се забавя, но остава приличен - над 8%.

[schutterstock]

Ръстът в продажбите на тридесетте най-големи търговски вериги за потребителски стоки в България плавно и леко се забавя. Общият им оборот за 2018 г. е 8.15 млрд. лева, което е с 8.3% повече, отколкото предходната година. В класациите предходните две години увеличението на продажбите беше по 10%. Разликата е, че през последните две години инфлацията се завърна, така че реалните ръстове са дори по-ниски.

В отделните подсектори движенията не са еднакви - докато търговците на спортни стоки, на обзавеждане за дома и дрогериите са имали силна 2018 г., при други тя е средна, а при модните брандове продажбите почти стагнират. Разлики има и между отделните дружества - докато в един подсектор някои търговци растат бурно с нови обекти, други стоят застинали, а едно свива продажбите си.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души