Регистрация

КЗК наложи санкция за имитация на цейлонски чай

Автор: "Регал" 15 февруари 2011

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) установи извършено нарушение на чл. 35, ал. 1 от ЗЗК от страна на "Микра - АЯ" ООД, Хасково, и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 64 905 лв., както и 2 глоби по 1000 лв. на Славчо Ангелов и Христо Христов. Комисията постанови прекратяване на нарушението, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Производството на КЗК установи, че продуктите на хасковското дружество имитират марките черен цейлонски чай - EmonaBrand и Resh, разпространявани от ЕТ "Солотекс - Любомир Христов" на територията на Свиленград, Хасково и Харманли от 2001 г.

След като съпостави външния вид на опаковките на молителя и на ответника - EmonaBrand и PlantationFreshBrand и Resh и PlantationFresh, комисията установи както фонетично, така и максимално сходство във външния вид на продуктите. Присъствието на общи елементи в цялостния дизайн е съществен - първите две опаковки са в оранжев цвят, с централен елемент птица, докато вторите са в черен, с изображение на кон.

Въз основа на тези факти КЗК приема, че ответникът не само не е положил достатъчно усилия да отличи своите продукти, а умишлено и целенасочено е търсил асоциативна връзка с продуктите на молителя, с което е създал реална опасност от възникване на заблуда у потребителите.

Производството освен това доказа, че лицата Славчо Ангелов (управител на "Микра  -АЯ") и Христо Христов са регистрирали умишлено имитиращия дизайн на процесните продукти, който впоследствие са прехвърлили като право на ползване на ответното дружество.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души