Регистрация

Проучване на "Интерснак България": Най-много чипс се пазарува в минимаркетите

Автор: Регал 22 декември 2009 , 1 коментар

Най-голям процент от анкетираните потребители в България консумират чипс заедно с партньора си (30,3 %) и децата си (36,4 %). Едва 2,7 % от отговорилите консумират чипс със съученици или колеги от университета.Това сочи представително проучване на GfK, направено по поръчка на "Чипи чипс", съобщиха от "Интерснак България". Изследването е проведено сред 900 мъже и жени на възраст между 12 и 49 г.

Най-много хора пазаруват чипс в минимаркетите (56,3 %), 18,6 % - в супермаркетите и само 5,2% - от училищните лавки. 26,4% от анкетираните си купуват чипс поне веднъж седмично.

Относно мястото на консумация 58,9 % са посочили "вкъщи", а едва 5,6 % - училището или университета. За голяма част от респондентите чипсът върви най-добре с бира (31,4%).

Първият критерий за покупка е вкусът – 42,8 %, а едва след това - цената (27,7%) и качеството (22,3%). 67 % знаят точно каква марка искат.

В България се изяжда най-много чипс на седмица в сравнение с другите страни от Източна Европа. Веднага след това се нареждат румънците. Най-популярен е соленият (натурален) чипс.  Двете най-предпочитани марки в България са Chio – 62,7 % и Chipi – 14,2%, следвани от Lay’s– 7 %, твърдят от компанията, като се позовават на изследването.

"Интерснак България" е част от Intersnack Group of сompanies, водещ производител в категориите снакс и ядки в Европа. Компанията присъства в 20 държави и има над 6000 служители в цял свят, както и 18 собствени фабрики.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България