Регистрация

"Пикадили" подкрепя Първия международен ден без найлонови торбички

Автор: сп. Регал 10 септември 2009 , 3 коментара
Инициативата ще бъде отбелязана със събития във Великобритания и САЩ.

Във всички супермаркети "Пикадили" пликовете за многократна употреба ще се продават на половин цена.
Фотограф: Архив

На 12 септември 2009 г. ще се състои "Първи международен ден без найлонови торбички." Инициативата е на английска еко организация, като денят ще бъде отбелязан с многобройни събития, семинари и специални шествия във Великобритания и САЩ. "Пикадили" ще подкрепи активно тази инициатива, като насърчи използването на пликове за многократна употреба.

Във всички супермаркети "Пикадили" на територията на България пликовете за многократна употреба ще се продават на половин цена в периода 12.09.2009 г. - 18.09.2009 г. На 12 септември, всеки, който направи покупка в "Пикадили" ще получи специален стикер с надписа "Найлоновите торбички не са птици, за да кацат по дърветата на нашия град. Решението е във вас! Използвайте торби за многократна употреба."

"Нарастващият вреден ефект върху околната среда от използването на найлонови торбички обяснява необходимостта от създаването на специален ден, през който информацията за вредата от тях да достигне до максимален брой хора. "Пикадили" отдавна насърчава употребата на полиетиленовите торбички, които са лесно разградими, както и пазаруването с един и същ плик. Ние активно подкрепяме инициативата за създаването на Международен ден без найлонови торбички, като се надяваме той да се популяризира все повече и в България," коментира Александър Чампаревич, изпълнителен директор на "Пикадили".

Замяната на полиетиленовите торбички с био-разградими, както и пълната забрана на полиетиленовите опаковки, вече стана ключова политика за отделни фирми, индустрии, както и на държавно ниво, като личната мотивация на всеки гражданин е от изключително значение.

За производството на 1 кг. найлон се използват 8,1 кг. петрол, природен газ, въглища, дървесина и биомаса, както и 310 литра вода. Обикновеният човек използва една такава торбичка средно 12 минути, след което тя се разгражда 500 години.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България