Регистрация

"Даунтаун" спря производството на хляба "Бонус"

Автор: "Регал" 17 декември 2008 , 4 коментара

Хлябът "Бонус", произведен от цели пшенични зърна и без брашно, изчезна от магазините. От производителя "Джи Ви Ел - Слатина" ООД, част от "Джи Ви Ел България холдинг", обясниха, че хлебопекарни "Даунтаун" са прекратили производството на хляба, но не пожелаха да коментират дали това е временно. От някои търговски вериги също коментираха, че са преди около три седмици са получили писма от фирмата с тази новина. Тъй като в тях не се уточнявало, спирането да е временно, те останали с впечатлението, че е за постоянно.

Според проучване на варненския икономически университет "Бонус" е единствената марка хляб, която се разпознава от българските  консуматори.

По неофициална информация фирмата е трябвало да замрази производствения си обект в "Люлин", защото жители от квартала се жалвали в общината, че пекарната замърсява въздуха в района. Според  същите източници "Даунтаун" е планирала да премести производството си в Банкя, но това не се е  случило.

Проверка на "Регал" показа, че от община "Люлин" отричат да имат отношение към спирането на фурната. По  думите на зам.- кмета арх. Тодор Тодоров оплаквания от жителите наистина е имало, но преди време,  и те не са довели до конкретни наказателни действия. Оттеглянето на фирмата не е принудително,  напротив - "Даунтаун" е уведомила общината, че доброволно демонтира оборудването си.

Опитите ни да открием упълномощен да коментира спирането на производствената дейност бяха  неуспешни. На телефоните на "Джи Ви Ел - Слатина" отговаряха само телефонистка и охранител.
Хлебопекарни "Даунтаун" са собственост на руския бизнесмен Ованес Мелик-Пашаев и неговата дъщеря Лияна. Холдингът "Джи Ви Ел", контролиран от Пашаеви, е една от трите руски фирми в България с над 100 служители, вписана в регистъра на БТПП. Семейният им бизнес е съсредоточен в три основни сфери - туроператорство, продуцентско-рекламна дейност и търговия. Сред по-известните им фирми освен "Жокер медия" и "Джи Ви Ел", са "Бояна резорт" 1 и 2, "Банско резорт", "Черно море резорт", и др.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души