Регистрация

Марката "Троянска сливова" мина в чешки ръце

29 март 2007 , 2 коментара

Нов собственик има вече троянският "Винпром". Преди дни най-големият европейски производител на плодови дестилати - чешкият "Рудолф Йелинек", е закупил мажоритарен дял от известната троянска фирма.

Новината бе лаконично потвърдена от изпълнителният директор на акционерното дружество Иванка Станчева, съобщи електронният портал "Бизнесът в Плевен".

Преди по-малко от половин година в същите чешки ръце премина и вторият най-голям производител на плодови дестилати в България - "Дестила Тетевен".

"Рудолф Йелинек", който има амбицията да стане "крал на сливовицата", планира да инвестира в производители на тази традиционна балканска напитка в Сърбия, Румъния и Молдова.

В сътрудничество с българското правителство, чехите вече успели да защитят марките "Троянска сливовица" и "Тетевенска сливовица" в ЕС.

Сливовата ракия, произведена в Троянския манастир, получава европейско признание на изложението в Анверс, Белгия. Днес производството на "Винпром Троян" е предимно за чужбина, а от 14 години насам има и специален празник - Денят на сливата и троянската сливова ракия.


Таен клиент
Ценови подскоци при нехранителните стоки
Ценови подскоци при нехранителните стоки
С повече от 1 лв. (близо 12%) се е увеличила средната сметка в секцията с нехранителни стоки, наблюдавани от тайния клиент на сп. "Регал", през август в сравнение с началото на юли.
Пазари
Помощ, на слънце съм!
Помощ, на слънце съм!
Само 38% от българите използват слънцезащитна козметика. Водеща за жените е грижата за кожата, а за мъжете - предпазването от изгаряне
Търговци
Да инвестирам ли в онлайн магазин
Да инвестирам ли в онлайн магазин
По-добре го правете чрез утвърден е-търговец, смятат собствениците на едни от най-големите електронни магазини в страната
Тема на броя
Санкции с предстоящ ефект
Поевтиняването на селскостопанската продукция на европейския пазар съвпада и със сериозните проблеми на вътрешния, които рязко повишиха себестойността на местното производство.
Редакционно
Българският пазар
Българският пазар
Българският пазар не дава големи поводи за оптимизъм напоследък, но добър, лош или труден, той е реалността, в която живеем и работим.