Регистрация

Марката "Троянска сливова" мина в чешки ръце

29 март 2007 , 2 коментара

Нов собственик има вече троянският "Винпром". Преди дни най-големият европейски производител на плодови дестилати - чешкият "Рудолф Йелинек", е закупил мажоритарен дял от известната троянска фирма.

Новината бе лаконично потвърдена от изпълнителният директор на акционерното дружество Иванка Станчева, съобщи електронният портал "Бизнесът в Плевен".

Преди по-малко от половин година в същите чешки ръце премина и вторият най-голям производител на плодови дестилати в България - "Дестила Тетевен".

"Рудолф Йелинек", който има амбицията да стане "крал на сливовицата", планира да инвестира в производители на тази традиционна балканска напитка в Сърбия, Румъния и Молдова.

В сътрудничество с българското правителство, чехите вече успели да защитят марките "Троянска сливовица" и "Тетевенска сливовица" в ЕС.

Сливовата ракия, произведена в Троянския манастир, получава европейско признание на изложението в Анверс, Белгия. Днес производството на "Винпром Троян" е предимно за чужбина, а от 14 години насам има и специален празник - Денят на сливата и троянската сливова ракия.


Събития
Как се променя ТВ рекламата в дигиталната ера

Как се променя ТВ рекламата в дигиталната ера

На семинара ще получите актуални данни от медийния пазар, ще научите приложими техники и стратегии за планиране на медийна кампании, както и инструменти за измерване на ефективността от вложените бюджети.

Таен клиент
Сметката в ЦБА се понижи
Сметката в ЦБА се понижи
Спад от над 19% (-6.68 лв.) в стойността на общата сметка на ЦБА отчете тайният клиент на "Регал" при ноемврийската си обиколка.
Пазари
Помощ, на слънце съм!
Помощ, на слънце съм!
Само 38% от българите използват слънцезащитна козметика. Водеща за жените е грижата за кожата, а за мъжете - предпазването от изгаряне
Търговци
Да инвестирам ли в онлайн магазин
Да инвестирам ли в онлайн магазин
По-добре го правете чрез утвърден е-търговец, смятат собствениците на едни от най-големите електронни магазини в страната
Тема на броя
Клъстерите са пътят за оцеляване  на националния FMCG бизнес
Клъстерите са пътят за оцеляване на националния FMCG бизнес
Обединението в бизнеса с бързооборотни стоки е безалтернативна стратегия за оцеляване. Това беше основното послание в презентацията на Андрей Дечев, съдружник и управител на "БГ магазин", на конференцията Retail in Detail 2014.
Редакционно
Изпускаме влака  за обединенията
Изпускаме влака за обединенията
По въпроса какво пречи на пазарните играчи в България да растат чрез обединения може да се напише многотомен труд.