Регистрация

Марката "Троянска сливова" мина в чешки ръце

29 март 2007 , 2 коментара

Нов собственик има вече троянският "Винпром". Преди дни най-големият европейски производител на плодови дестилати - чешкият "Рудолф Йелинек", е закупил мажоритарен дял от известната троянска фирма.

Новината бе лаконично потвърдена от изпълнителният директор на акционерното дружество Иванка Станчева, съобщи електронният портал "Бизнесът в Плевен".

Преди по-малко от половин година в същите чешки ръце премина и вторият най-голям производител на плодови дестилати в България - "Дестила Тетевен".

"Рудолф Йелинек", който има амбицията да стане "крал на сливовицата", планира да инвестира в производители на тази традиционна балканска напитка в Сърбия, Румъния и Молдова.

В сътрудничество с българското правителство, чехите вече успели да защитят марките "Троянска сливовица" и "Тетевенска сливовица" в ЕС.

Сливовата ракия, произведена в Троянския манастир, получава европейско признание на изложението в Анверс, Белгия. Днес производството на "Винпром Троян" е предимно за чужбина, а от 14 години насам има и специален празник - Денят на сливата и троянската сливова ракия.


Таен клиент
Почти без собствени  марки на промоция
Почти без собствени марки на промоция
Все по-редки стават случаите, в които най-ниската цена в категорията се постига чрез промоция на стока под собствена марка. Това установиха тайните клиенти на сп. "Регал".
Пазари
Помощ, на слънце съм!
Помощ, на слънце съм!
Само 38% от българите използват слънцезащитна козметика. Водеща за жените е грижата за кожата, а за мъжете - предпазването от изгаряне
Търговци
Да инвестирам ли в онлайн магазин
Да инвестирам ли в онлайн магазин
По-добре го правете чрез утвърден е-търговец, смятат собствениците на едни от най-големите електронни магазини в страната
Тема на броя
Българинът на 2014 поставя  на преден план качеството
Българинът на 2014 поставя на преден план качеството
Животът детронира аксиомата, че българският потребител е преди всичко ценово чувствителен.
Редакционно
Свиване в кризата
Свиване в кризата
Магазините увеличиха преднината си пред ресторантите. Това е обобщението за последните години, през които хората ограничиха консумацията в заведенията за сметка на храненето у дома.