Регистрация

Обединението с "Карфур" зарази "Пикадили" с дефицит*

Автор: Капитал 24 април 2015 , 1 коментар
Позицията на мениджърите на двете вериги е, че явлението е временно и пари за разплащане с доставчиците скоро ще има

Фотограф: Мария Съботинова

Напоследък дефицитът, който беше станал отличителен за обектите на "Карфур", след обединението му с "Пикадили" се е прехвърлил и към вече "сестринската" верига. Заедно с причината за него - трудно и забавено плащане към доставчиците. Разбира се, позицията на мениджърите е, че явлението е временно, пари скоро ще има, а цялата работа всъщност ще доведе до по-добро обслужване на клиентите. За момента обаче дефицитът си е дефицит, а към него се добавят и още някои леко странни практики.

Сделката за сливане на "Пикадили" и "Карфур" в България беше сключена през ноември миналата година. Тогава беше обявено, че, образно казано, под шапката в собственика на "Пикадили" "АП Март" с 50% ще влезе "КМБ България" - тукашното дружество на гръцката Marinopoulos Group, която държи правата на Carrerour за региона. Още тогава беше ясно, че зад обединението всъщност стоят братята Валентин и Десислав Попови и енигматичният Николай Лазаров, за когото се знае само, че живее в Париж и е близък до мениджмънта на Marinopoulos в Гърция. По-късно участието на тримата беше описано в Търговския регистър.

Практиката "Карфур" да не плаща редовно на доставчиците си беше станала редовна за веригата в онзи момент, регалите на обектите й често оставаха полупразни, а надеждата беше след сливането това да се промени.

Случи се обаче точно обратното. С течение на времето и "Пикадили" беше обхваната от същото вредно явление и към момента продуктите в обектите й са от малко производители, в недостатъчно разнообразие, а доставчиците се оплакват от забавено и проблематично плащане и от двете вериги. Причината - парите, които бяха обещани при ноемврийската сделка за увеличение на капитала на новото обединяващо дружество с 46 млн. лв. от страна на Marinopoulos и трябваше да послужат за издължаване към партньорите и силно зареждане, още ги няма.

Още на capital.bg

*Оригинално заглавие - "Карфур" и "Пикадили": Заедно не правим повече

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души