Nestle преговаря за продажба на бизнеса си със замразени храни
Швейцарската компания Nestle води ексклузивни разговори за продажба на подразделнието си за замразени храни Davigel с оператора на хранителни вериги Brakes Group, съобщава Reuters. Тези преговори са част от цялостните усилия на най-големия производител на пакетирани храни в света да оптимизира своето портфолио. Продажбата идва на фона на затруднения за компанията, породени от забавения растеж на нововъзникващи пазари като Китай и Бразилия, както и ценовия натиск в Европа и Северна Америка, където потребителите все още не са се отърсили напълно от ефектите на кризата.
Тази седмица Nestle потвърди официално воденето на преговори, информация за които вече беше публикувана в медиите. През миналата година компанията не успя да изпълни дългосрочните си цели за ръст на продажбите и предупреди, че ще е трудно да изпълни предвидените норми и през тази година.
Още преди две години швейцарската група обяви плановете си за продажба на бизнеси, които се представят слабо, и вече осъществи няколко продажби на свои второстепенни подразделения. За Brakes Group, която вече притежава марки като Freshfayre and M&J Seafood, сделката ще доведе до засилване на позициите на френския пазар и до навлизане в Белгия и Испания. Компанията, която е собственост на инвестиционния фонд Bain Capital, също така ще получи възможност да дистрибутира сладоледите с марка Nestle в ресторанти и други заведения във Франция.
Nestle отказва да даде финансови детайли около подготвяната продажба, чието осъществяване ще изисква консултации със синдикатите и одобрение от антитръстовите регулатори. Според изочници на Reuters, запознати с преговорите, се очаква стойността на сделката да е между 200 и 300 млн. евро.
Оке на capital.bg