"Лидл" работи с над 100 доставчика на плодове и зеленчуци
През последната година компанията отчита 40% ръст в продажбата на тази продуктова линия
Управителят на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева показва нагледно как се проверяват зеленчуците.
Фотограф: Архив
"Лидл България" работи с над 100 доставчика, които зареждат магазините на веригата с пресни плодове и зеленчуци всеки ден. Това стана ясно при представяне на кампанията "Мениджър Свежест", която стартира в края на януари 2015 г. За последните няколко месеца търговската верига отчита 40% ръст в продажбите на тези две продуктови категории.
Дотри пъти е увеличението на асортимента в отделни групи и подгрупи свежи продукти. "Към този момент например, предлагаме на клиентите си до шест-седем вида домати– от превъзходно вкусните традиционни български розови домати, през все по-популярните чери домати или типичните за консервиране рома до сортове като кумато или цветни чери домати", каза Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България".
От "Лидл" демонстрираха на практика в логистичната си база, че приемат от всичките си доставчици – и български, и чуждестранни - само продукти първо качество. При пристигането си в "Лидл" продуктите се проверяват на три етапа - 1. вид, размер и свежест; 2. вкусови качества и 3. проби за лабораторни анализи. Основно правило на компанията евсекидневна поръчка от всеки магазин на плодове и зеленчуци и всекидневни доставки с една единствена цел - прясно откъснатите салати и др. малотрайни стоки (като пресен лук и чесън, рукола и други) да достигнат най-късно на следващия ден във всеки магазин на веригата в България.
От предлагането на пазара на плодове и зеленчуци през зимата до 25% са българско производство, а през летния сезон делът на родното производство достига до 50%. "Лидл България" си партнира с български производители, които могат да посрещнат обемите, необходими на веригата, и да отговорят на изискването за качество. Като пример за дългосрочно ориентирано сътрудничество компанията посочи и българското сдружение за производство на плодове и зеленчуци "Хепи Фрутс". "Толерираме българските производители, които са проактивни и заедно с тях осигуряваме на клиентите качествени стоки", посочи Драгийска-Денчева. "Подпомагаме нашите български доставчици на няколко нива – от една страна, с обратна връзка за предпочитани от клиента сортове, а от другаи с идеи за търсени сортове, вид опаковки на готовата продукция и т.н., с цел максимално съхранение на свежестта и добър търговски вид", добави тя.
.