Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Mобилният сегмент ще доминира в дигиталния маркетинг през следващите няколко години

Mобилният сегмент ще доминира в дигиталния маркетинг през следващите няколко години

Автор: Регал 01 април 2015 , 2 коментара

Дигиталният маркетинг все по-бързо се измества към мобилните устройства, а екосистемите за разработка на смартфон приложения вече заемат централно място в рекламните стратегии на много компании. Това прогнозира българската дигитална агенция eDesign. Очакванията й са разходите за мобилен маркетинг в световен мащаб да надминат през следващите години тези за останалите онлайн канали и инструменти, а макар и по-бавно, тази тенденция скоро да навлезе и в България.

В рамките на тазгодишния Световен мобилен конгрес в испанския град Барселона технологиите за мобилен маркетинг заемат важно място както в конферентната програма и изложбените палати, така и в рамките на няколко по-малки събития – част от големия форум, посветени на темата, казват от eDesign. На конгреса са очертани основните тенденции и движещи сили за развитието на мобилния маркетинг през следващите години: концепцията "Интернет на нещата" (Internet of Things), iBeacon технологията, носимите (wearables) устройства, разширената реалност (augmented reality), виртуалната реалност и услугите, базирани на местоположението (LBS – Location Based Services).

Една от най-горещите тенденции е навлизането на Internet of Things – термин, който обхваща широк набор от технологии за свързване на различни предмети от ежедневието ни с интернет – автомобили, домове, битова електроника и др. В бъдеще това ще позволи появата на маркетингови решения от ново поколение като например услуги за поръчка на хранителни продукти направо от дисплея на хладилника или информация за промоция от близката бензиностанция на екрана на автомобила.

"Широкото разпространение на мобилния интернет и все по-достъпните смартфони и таблети вече поставят тези устройства в центъра на рекламните кампании, особено когато са насочени към младежката аудитория. Това от своя страна води до няколко промени. Първата е, че изработката на мобилни апликации заема все по-важно място в маркетинговия микс и съответно – в компетенциите на маркетинговите агенции. Освен това изискването за респонсив дизайн на сайтовете, т.е. такъв, който се вижда добре на всякакви устройства, вече е задължително, а все по-често уеб агенциите следват и принципа "mobile first" (първо за мобилни устройства). Местоположението на потребителите също има нарастващо значение с навлизането на различни функции за изпращане на рекламни съобщения, от обекти, намиращи се близо до потребителите" - обяснява Георги Костов, креативен директор на eDesign.

Според него технологии като Internet of Things и разширената реалност имат огромно бъдеще в сферата на рекламата и маркетинга. Те обаче ще навлязат постепенно и вероятно няма да бъдат важен фактор до края на тази година, а влиянието на мобилния сегмент ще се изразява основно в появата на все по-креативни маркетингови приложения за смартфони, превръщането на респонсив дизайна в стандарт при фирмените сайтове, както и все повече кампании, насочени към потребителите на клетъчни устройства.

"Нарастващото разнообразие от мобилни екосистеми ще прави все по-труден избора на стратегия за присъствие в тази среда и ще даде важно предимство на онези дигитални агенции, които поставят мобилния сегмент в центъра на своята дейност" - добавя Георги Костов.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души