Регистрация

"Олинеза" срещу рекламен клип на майонеза "Краси"

Автор: Капитал Daily 27 февруари 2015 , 2 коментара
Комисията за защита на конкуренцията образува производство

Фотограф: Надежда Чипева

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство по искане на "Олинеза" ООД срещу рекламен клип на "Консул" ООД. Краткото описание на сайта на регулатора е, че става дума за чл. 31 и 32 от Закона за защита на конкуренцията.

Цитираният член 31 забранява въвеждането в заблуждение относно съществени свойства на стоките или услугите или относно начина на използване на стоките или предоставяне на услугите чрез твърдение на неверни сведения или чрез изопачаване на факти.

Член 32 пък забранява заблуждаващата реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. В него изрично се посочва, че отговорност за това носят рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата.

В сайта на антимонополната комисия няма повече информация за казуса, но след разговори с двете страни стана ясно, че на прицел е рекламен клип по повод 20-годишнината на майонеза "Краси", при който се появява надпис "Най-добрата майонеза на България".

Към capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души