Заради падащи продажби мениджърът на производителя на Barbie е освободен от поста*
Поредният слаб празничен сезон се оказа последен за главния изпълнителен директор на Mattel Брайън Стоктън. Компанията, която произвежда куклите Barbie, освободи внезапно мениджъра си в понеделник, след като стана ясно, че усилията му за възраждане на творческата култура в най-големия производител на играчки в света не дават резултат, пише Wall Street Journal. На негово място е избран бившият мениджър от PepsiCo Кристофър Синклеър, който е и дългогодишен член на борда. Той ще поеме поста на председател, като временно ще бъде и главен изпълнителен директор до намирането на наследник на Стоктън.
От дружеството предупредиха, че е възможно за пето поредно тримесечие оборотите да продължат да падат, като обявиха, че основен фактор за свиването на продажбите през последното тримесечие е силният долар. В разгара на предколедното пазаруване продажбите на Mattel се свиха с 6% до 1.99 млрд. долара, а печалбата се срина с 59% спрямо миналата година до 149.9 млн. долара. Слабите резултати бяха последната капка след няколко тримесечия на падащи продажби. Фактът, че за този празничен сезон компанията не извади на пазара нови хитови играчки, а вместо това заложи на ударно увеличаване на маркетинговите си разходи в периода преди Коледа, също се оказа неуспешен ход.
Така след близо десетилетие работа за Mattel, три години на поста главен изпълнителен директор и две като председател на борда на компанията Стоктън напуска играта. Преди това в продължение на повече от 20 години кариерата му се развива в хранителния бизнес, включително за дружества от ранга на Kraft, отбелязва WSJ. Управлението му в Mattel пък беше белязано от растящ фокус върху резултатите и международната експанзия за сметка на творческия подход, споделят пред изданието представители на производителя на играчки, както и на някои от големите ритейл вериги.
Още
*Оригинално заглавие - Краят на играта за Брайън Стоктън