Регистрация

Христо Друмев: Веригите и бюрокрацията са бич за БГ производителите

Автор: Стандарт 27 ноември 2014 , 3 коментара

Христо Друмев е основател и почетен председател на Съюз "Произведено в България". Тази година е 21-вата от създаването му. Едноименното изложение на българските производители тази година се провежда в зала "Универсиада" и ще продължи до 6 декември.

- Г-н Друмев, как се развива българското производство в момента?

- Съюз "Произведено в България" беше създаден преди 21 години с цел да подкрепим малките и средни предприятия, които работят в сферата на производството у нас. Известно е, че именно те са гръбнакът на икономическото състояние и просперитет на всяка страна. Преди 21 години имаше по-голямо оживление и инициативност, отколкото сега. Това се дължи, за съжаление, на факта, че не се оказва съществена държавна и административна подкрепа за тази дейност. В началото НДК предоставяше при изключително изгодни условия площ, на която два пъти в годината провеждахме изложението "Изберете българското". Тогава пет-шест етажа бяха запълнени с щандове на наши производители. Дневно идваха по 20 000 души, а в празничните дни - и до 30 000. За съжаление, това не беше продължено. Сега изложението се провежда в зала "Универсиада" благодарение на добрите условия, които предлага ръководството на залата. Цената на щандовете е от голямо значение, защото положението на тези малки и средни предприятия, които участват, никак не е добро. То още повече се усложни след навлизането на така наречените търговски вериги, които в по-големия си процент са чуждестранни. Достъпът на български стоки до тези вериги е доста затруднен. Плащанията не се извършват веднага, често се налага българските стоки да бъдат приемани на консигнация, плащат над 10 вида различни такси. Заради всичко това нашият съюз поде инициативата и в 42-то народно събрание на първо и второ четене мина един закон за допълнение на Закона за защита на конкуренцията. Той до някаква степен покровителства малките и средни производствени предприятия.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души