Светло бъдеще за електронната търговия в Югоизточна Азия прогнозират експерти
Електронният бизнес процъфтява в 10-членната асоциация на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) въпреки хакерските атаки срещу кредитни карти, неефективните вериги на доставки, ограничителната митническа и данъчна регулация и началната фаза на навлизане на интернета, обяви UBS Securities (Thailand) Ltd. в Банкок, цитирана от БТА.
UBS прогнозира, че интернет потребителите в АСЕАН ще се увеличат до 294 милиона през идните три години спрямо 199 милиона в момента. По-голямата част от трафика ще идва от мобилни устройства с пускането на 3G и по-достъпни модели.
В АСЕАН влизат Бруней, Камбоджа, Лаос, Индонезия, Малайзия, Мианма, Филипините, Сингапур, Тайланд и Виетнам.
Според оценките на експерти електронната търговия от вида бизнес към потребител (B2C - business-to-consumer) в момента нараства само с 0,5-1,1 милиарда долара (0,2 % от продажбите на дребно), но би могла да се увеличи най-малко пет пъти до 2020 година с възможност да достигне 35 милиарда долара, сочи изследване на UBS.
Обхващането на всички канали на електронната търговия би могло да уголеми пазара. Тайланд и Филипините имат най-високия растеж в региона, а Индонезия според нас има най-големия потенциал, се допълва в изследването.
UBS отбелязва, че предстоящото практическо изпълнение на Икономическата общност на АСЕАН догодина би могло да даде тласък на растежа на електронната търговия.