Регистрация

Потребителски нагласи към българските и вносни храни по места за пазаруване

Автор: Диньо Маджаров, директор "Изследвания", "Прагматика" 01 октомври 2014

Отношението на потребителите към българските хранителни продукти е изцяло положително. Въпреки това едва 1/3 от респондентите изразяват предпочитание за покупка на български храни, за останалите 2/3 произходът не е от значение. Това сочат данните от национално представително изследване, проведено в периода 17-27 септември, което ще бъде представено на конференцията. Участие в него са взели 600 души респонденти на възраст 18-65 години. 

Най-предпочитаните места за пазаруване са хипермаркетите и супермаркетите, като те привличат с добри промоции, удобство и разнообразие от продукти, сочат резултатите. Двата типа магазини се възприемат като предлагащи български продукти от високо качество.

Единственият тип магазини, който превъзхожда големите вериги по качество на българските храни са специализираните магазини. Те са и предпочитано място за покупка на български храни, но се посещават по-рядко и са възприемани като скъпи магазини, които не предлагат изгодни промоции.

Изследването показва, че основни фактори при избор на магазин не са произходът и качеството на стоките, ами местоположението на магазина, удобството при пазаруване и разнообразието от продукти.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"