Регистрация

Обединението в сферата на търговията с бързооборотни стоки - безалтернативна стратегия за оцеляване

Автор: Андрей Дечев, управител "БГ магазин" 23 септември 2014 , 1 коментар

Глобализацията и леснодостъпните капитали, съчетани с жестоката конкуренция на вече установените пазари, водят до това, че мултинационалните търговски вериги, усилено навлизат на нови територии. Това преструктуриране на пазара има за резултат изтласкване на голяма част от пазарните играчи – от най-малките, до най-големите. Всички, които не са били достатъчно гъвкави да се приспособят към новите условия, губят. Никой не е имунизиран. Изпаднали в морето на посредствеността, тези магазини не се отличават с нищо в очите на потребителите.

Обединението в сферата на търговията с бързооборотни стоки е инструмент и стратегия за оцеляване.

Доброволните търговски обединения генерират ползи и по-добра конкурентна среда. Позволяват на своите членове бързо да се пренастроят към променящата се среда и да създадат асоциация за самите себе си. Търговските обединения са носител на знания, дават перспектива и сигурност за устойчиво развитие. Без значение дали се акцентира на цената, перфектното обслужване, бързото пазаруване или огромния асортимент от стоки, възможностите на търговските обединения са значително по високи в сравнение с усилията на отделните търговци. По-добри търговски условия, трансфер на знания, добри търговски практики, диверсификация и предлагане на собствени марки в това число и стоки, характерни само за клъстера, са предимства, които могат да се постигнат единствено с обединени усилия.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"