Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Мобилно приложение помага на потребителите да купуват храна на най-добра цена

Мобилно приложение помага на потребителите да купуват храна на най-добра цена

Автор: ЕU Reporter Correspondent 27 август 2014 , 6 коментара
Проектът FoodLoop, който цели да се намалят хранителните отпадъци, стана възможен с финансиране на ЕС

Фотограф: Георги Кожухаров

Нямате какво да приготвите за вечеря? Докато бързате към супермаркета скоро ще имате възможност да се консултирате с приложението FoodLoop и да намерите най-добрите оферти в близост до дома ви, пише ЕU Reporter Correspondent . Тази система, която стана възможна с финансиране от ЕС, ви информира, ако даден продукт е с намалена цена, защото датата "най-добър до" наближава. Вие спестявате пари, но и помагате за намаляване на отпадъците. Търговците на дребно често изхвърлят храната, чиито срок на годност изтича, и в резултат в ЕС всяка година в коша се озовават 90 млн. т храни, годни за консумация. Сега тези продукти могат да бъдат маркирани с нови специални баркодове и потребителите на FoodLoop ще бъдат информирани в реално време.

FoodLoop ще бъде пуснато тестово скоро в два био супермаркети и в пекарна близо до Бон, Германия. Приложението ще дава възможност на потребителите да търсят даден продукт по свой избор и да намерят най-новите оферти. То включва услугата за уведомяване по телефона. "Можете да създадете свой личен списък за пазаруване, съдържащ любимите продукти, които пазарувате често, като например кисело мляко или банани, и да посочите дали искате да бъдете информирани за специални оферти, близо до вас. Ако има продукт с намалена цена, ще получите известие незабавно. А в зависимост от продукта и дните, оставащи до крайния му срок, се прилагат различни отстъпки", обясняват създателите.

"Системата е също толкова лесна за ползване и от търговците на дребно", казва Кристоф Мюлер, основател на FoodLoop. "Ние сме разработили система, която им позволява да маркират определени продукти, чиято краен срок наближава почти автоматично, чрез връзка с ЕRP системата им", казва той.

Създателите на FoodLoop, използват инструменти, предоставени от FI-WARE - отворена, облачно базирана инфраструктура за създаване на нови приложения и услуги. Това е част от публично-частно партньорство на ЕС за бъдещия интернет, предназначено да подпомага стартиращи фирми в Европа.

Зам.-председателят на ЕК Нели Крус, която отговаря за цифровите технологии, заяви: "Щастлива съм, че FoodLoop се основава на градивните елементи, предоставени от FI-WARE. ЕС инвестира в набор от инструменти, които могат да бъдат използвани отново, за да подпомагат и други такива велики идеи. Очаквам да видим още по-иновативни приложения и услуги през следващите месеци: през септември, 80 млн. евро пари на ЕС ще бъдат на разположение на около 1300 малки предприятия и уеб предприемачи, използващи инструментите на FI-WARE. Бъдете готови и креативни", добави тя.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души