Регистрация

Дискусия за моделите, проблемите и бъдещето на доставките от фермата

Автор: Регал 11 април 2014

 Теми в дискусията:

1. Ролята на специализираните e-посредници за връзката между фермерите и потребителите.
Плюсове и минуси от работата с тях. Неизбежни ли са по принцип, или са такива само на сегашния етап, заради особеностите на законодателството. Как се отразяват на цените. Към каква политика по отношение на цените е добре да се придържат фермерите?

2. Роля на веригите магазини за земеделските производители и за онлайн търговията.
Биха ли могли веригите да работят като канал за дистрибуция на продукти на малки ферми и при какви условия? Как това би се отразило на бизнеса на специализираните е-посредници?

3. Роля на интернет (сайтове, платформи, социални мрежи, групи за споделяне на интереси) за връзката между фермата и крайния потребител на този етап?
Повече за реклама, вид алтернатива, продава ли директно. Какви са тенденциите?

4. Пречките през е-търговията с храни от фермата в момента?
Какво спъва развитието й? (слабо земеделие, неплатежоспособни потребители, законодателство, нещо друго?)

5. Промени в законодателството. 
Нужни ли са, за да потръгне бизнесът, и какви трябва да са те?

6. Допустимите мащаби. 
Какъв е оптималният мащаб за един фермерски бизнес, за да запази продукцията характера си на "домашно производство"? Колко голям/богат е редно да бъде посредникът?

7. Бъдещето на е-търговията с фермерски доставки.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България