Регистрация

Голямата е-търговска революция

Автор: Боряна Бъчварова 08 април 2014 , 4 коментара

Онлайн търговията е новата голяма революция в продажбите на дребно, сравнима по ранг с възникването на модерната търговия.

 
Автор: Регал

Може би се питате защо, след като събитието на месеца е, че проектозаконът "срещу търговските вериги"* влезе в парламента, ви занимаваме с онлайн търговия.

По няколко причини: Първо, защото вярваме, че пазарът е по-находчив и мъдър регулатор от държавата. Второ, защото през последните четири години на страниците на "Регал" разглеждахме темата за подготвяната регулация от всевъзможни гледни точки. Ако сте ни следили, би трябвало да не сте изненадани и от сегашното развитие. Трето и най-важно обаче е, че е важно да сте (сме) подготвени и за идните минимум четиридесет години.

По-конкретно казано, работим по хипотезата, че онлайн търговията с храни е новата голяма революция в продажбите на дребно, сравнима по ранг с възникването на модерната търговия. И че тя се заражда като компенсаторен механизъм на някои от проблемите, които търговските вериги създават с достъпа до пазара.

Дали новият е-търговски ред ще е по-справедлив и либерален от сегашния? Или и в него прекият достъп до пазара ще се окаже труден, и посредниците ще са неизбежни?

Дали Давид - новосъздадените онлайн играчи, ще е по-силен от Голиат – е-клонингите на сегашните търговски гиганти? На кой етап от победата на е-търговската революция новите силни на деня ще имат изкушения да злоупотребяват с пазарна сила?

Въпросите са много, отговорите - неясни, а европейските тенденции са ориентир само донякъде. Със сигурност думата ще си кажат и националните пазарни специфики. Освен това онлайн търговията с храни в България избуява в различни сегменти - готовата храна, пакетираните стоки, фермерските доставки, и всеки от тях има различни основания и проблеми.

Казано в резюме, присъстваме на зараждането на ново явление. Като всяко ново начало и то е многообещаващо и свързано с неизвестни. Затова и сп. "Регал" организира специална конференция за онлайн продажбите на храни и различните модели на дистрибуция. Темата в този брой е само подгряваща. Идеята ни е на конференцията да съберем първопоходци от трите пазарни сегмента, оптимисти и песимисти, които да разкажат за моделите, проблемите и възгледите си, за да очертаем картина на онлайн бъдешето на търговията с храни.

Очакваме ви на 15 април в "София хотел Балкан" ("Шератон").

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души