Регистрация

Какво всъщност търсят онлайн купувачите?

Автор: Регал 08 октомври 2013 , 3 коментара

Мнението, че хората пазаруват онлайн, вместо в "обикновени" магазини, защото търсят по-ниски цени е широкоразпространено, но изглежда не е съвсем вярно, пише Forbes.

Скорошно проучване сред 1000 потребители, проведено от глобалната консултантска компания Simon-Kucher & Partners показва, че "ниски цени" далеч не е първата причина, цитирана от онлайн купувачите, особено когато става дума за пазаруване на хранителни стоки и напитки. Там болшинството са отговорили, че пазаруват в интернет, защото "има по-голям избор".

Макар че "по-ниската цена" е основен мотивиращ фактор при покупките на книги, електроника, забавления, козметика и дрехи и мебели, а "безплатната доставка" е причина за покупки на книжни изделия и почистващи продукти.

Според изданието тези резултати трябва да бъдат взети предвид, когато големите търговци формират онлайн стратегията си и се фокусират единствено и само върху цените. Според Сюзън Лий, партньор в американския клон на Simon-Kucher & Partners, макар и да не звучи много бляскаво и привлекателно, търговците, които са инвестирали в инфраструктура, ще задържат повече лоялни клиенти.

Големите търговци вече са се усетили и са предприели съответните мерки. Walmart строи два нови дистрибуционни центъра в САЩ, които да ускорят доставките, докато Amazon ще наеме допълнително 70 000 служители за сезона на голямото празнично пазаруване.

Според Лий не е препоръчително ниските цени да се ползват като компенсация за други проблеми като малък асортимент или бавни доставки. "Трябва да коригирате проблема", каза Лий.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България