Какво всъщност търсят онлайн купувачите?
Мнението, че хората пазаруват онлайн, вместо в "обикновени" магазини, защото търсят по-ниски цени е широкоразпространено, но изглежда не е съвсем вярно, пише Forbes.
Скорошно проучване сред 1000 потребители, проведено от глобалната консултантска компания Simon-Kucher & Partners показва, че "ниски цени" далеч не е първата причина, цитирана от онлайн купувачите, особено когато става дума за пазаруване на хранителни стоки и напитки. Там болшинството са отговорили, че пазаруват в интернет, защото "има по-голям избор".
Макар че "по-ниската цена" е основен мотивиращ фактор при покупките на книги, електроника, забавления, козметика и дрехи и мебели, а "безплатната доставка" е причина за покупки на книжни изделия и почистващи продукти.
Според изданието тези резултати трябва да бъдат взети предвид, когато големите търговци формират онлайн стратегията си и се фокусират единствено и само върху цените. Според Сюзън Лий, партньор в американския клон на Simon-Kucher & Partners, макар и да не звучи много бляскаво и привлекателно, търговците, които са инвестирали в инфраструктура, ще задържат повече лоялни клиенти.
Големите търговци вече са се усетили и са предприели съответните мерки. Walmart строи два нови дистрибуционни центъра в САЩ, които да ускорят доставките, докато Amazon ще наеме допълнително 70 000 служители за сезона на голямото празнично пазаруване.
Според Лий не е препоръчително ниските цени да се ползват като компенсация за други проблеми като малък асортимент или бавни доставки. "Трябва да коригирате проблема", каза Лий.