Регистрация

Германци искат да купят кафето Douwe Egberts и чая Pickwick

Автор: Дневник 12 април 2013 , 3 коментара

Групата D.E Master Blenders 1753 , която произвежда известната марка кафе Douwe Egberts coffee и чая Pickwick, съобщи в петък, че е получила оферта да бъде придобита.

Предложението за 12.5 евро на акция (при закриване на борсовата сесия в четвъртък цената на акция бе  12.23) оценяват цялата компания на 7.5 млрд. евро (почти 10 млрд. долара). Кандидатите са предвождани от германския инвеститор "Йо А Бенкизер"  (JAB), притежавана от фамилията милиардери Райман.

Семейството изгражда глобална империя за кафе и чай, като досега в нея са попаднали брандове като  Caribou Coffee и Peet's Coffee в САЩ. По този начин ще се опита създаването на сериозен конкурент при горещите напитки на гиганта  Nestle в момент, когато расте средната класа и търсенето в развиващите се пазари.

В момента JAB контролира 15% от D.E Master Blenders, което прави инвестиционната компания най-големия акционер.

Анализатори, цитирани от Reuters, не очакват JAB да подобри офертата си, макар че предварителните им оценки бяха за предлагане на 12.75 евро на акция.

Според изчисленията на  Euromonitor International холандската компания D.E Master Blenders е трета в света (след Nestle и Mondelez International с годишни продажби от 2.66 млрд. евро и силни позиции на европейския пазар.

Холандците обаче изпитват затруднения след като миналата година бяха отделени от Sara Lee Corp, която след това смени името си на Hillshire Brands Co.

Седмици след излизането на борсата в Амстердам компанията шокира инвеститорите със съобщение, че трябва да преоцени финансовите си резултати след разкриване на голяма измама и укриване на данъци в бразилското си поделение. През декември - само половин година след борсовия дебют, напусна главният изпълнителен директор Михаел Херкеми. Прогнозите за 2013г. вече бяха коригирани надолу през февруари.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България