Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Брюксел предлага по-ниски разходи за регистрация на търговски марки

Брюксел предлага по-ниски разходи за регистрация на търговски марки

Автор: Дневник 27 март 2013 , 1 коментар
Европейската комисия представи мерки, които да намалят разходите по регистрирането на марките в Европейския съюз, като направят процеса по-надежден и предсказуем

"С търговските марки отбелязахме първия успех на ЕС в областта на интелектуалната собственост", каза еврокомисарят по вътрешния пазар и финансовите услуги Мишел Барние. 
Автор: Reuters

Европейската комисия представи мерки, които да намалят разходите по регистрирането на марките в Европейския съюз, като направят процеса по-надежден и предсказуем, предаде пресслужбата на институцията.

За таксите Брюксел предлага принцип на таксуване по класове продукти, валидно при заявленията за марки както в национален, така и в европейски мащаб. Това трябва да позволи на търговските дружества и в частност на малките и средни предприятия да кандидатстват за такава закрила на марка и да плащат такава цена за нея, каквито преценят, че отговарят на действителните им потребности.

В момента в таксата за регистриране на марка се включват до три класа продукти, докато новата система предвижда възможността марката да бъде регистрирана само за един клас. Според тази система, когато търсят защита на равнище ЕС само за даден клас продукти, дружествата ще плащат значително по-малко.

Предложението включва също канализиране и съгласуване на регистрационните процедури, включително на национално равнище, като за основа бъде взета системата на общността за закрила на марките.

Предвижда се изменение на неактуалните разпоредби, премахване на неяснотите, по-отчетливо определяне на обхвата на правата, свързани с марките, и ограниченията пред тях, както и включване на изобилна практика на Съда на ЕС.

Сред мерките са и усъвършенстване на средствата за борба срещу подправените стоки, пренасяни транзит през територията на ЕС, както и улесняване на сътрудничеството между институциите на държавите членки и агенцията на ЕС в областта на търговските марки - Службата за хармонизация във вътрешния пазар.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България