Регистрация

Има ли бъдеще за бързооборотните стоки в Интернет?

Автор: Money.bg 09 ноември 2012 , 1 коментар

Да, отговорът е положителен, независимо, че всеки от нас обича да види, пипне и помирише покупките си, особено ако ще ги сложи на масата за вечеря.

За това говорят резултатите от ново изследване на GfK с фокус върху склонността на активните потребители на Интерент в България да купуват стоки за ежедневна употреба онлайн.

Най-перспективните клиенти

30% от активните потребители на Интернет над 19 годишна възраст посрещат с ентусиазъм идеята да купуват стоки за ежедневна употреба по Интернет. Също така, те пазаруват разнообразни хранителни и нехранителни стоки и казват, че са готови да поръчват много от тях и онлайн, ако търговците им дадат такава възможност. Често си поръчват стоки и услуги онлайн (2,6 пъти месечно) и смятат, че досегашният им опит в пазаруването по интернет е положителен. Най-типичният представител на тази група е мъж на 33 години, който има висше образование, живее в областен град и е женен или съжителства на семейни начала.

Най-перспективните стоки

Сред нехранителните стоки за ежедневна употреба, най-добри перспективи онлайн имат перилните и почистващите препарати, продуктите за грижа за бебето и малкото дете, както и хартиените изделия за бита (тоалетна хартия, салфетки и др.). Най-много активни потребители на интернет, които смятат да пазаруват тези три групи стоки, са готови да направят поръчки и онлайн, стига да имат такава възможност.

Сред хранителните стоки най-добри перспективи за търговия по интернет имат кафето, алкохолните и безалкохолните напитки, захарните и шоколадовите изделия, консервите и основните хранителни продукти (като брашно, ориз, боб, сол, захар, олио, масло).

Ключов фактор за успех

Ако искат да имат успех онлайн, търговците на бързооборотни стоки ще трябва да използват максимално предимствата на пазаруването в Интернет и да компенсират задоволително недостатъците, които виждат потенциалните им клиенти. А те смятат, че поръчването на стоки за ежедневна употреба онлайн може да им помогне да пазаруват по-лесно, по-бързо, както и да планират покупките си по-добре. Недоверието (различни опасения), невъзможността да разгледаш, помиришеш и опиташ това, което купуваш, както и съмнението, дали дадени стоки са подходящи за търговия по интернет, изпъкват най-много като основни бариери.

За изследването

Изследването е проведено през септември 2012 г. по инициатива на GfK сред 640 участници в онлайн панела askGfK на възраст над 19 години. Основна тема на изследването е склонността на активните потребители на интернет да пазаруват стоки за ежедневна употреба онлайн.

В него са застъпени 20 групи хранителни и нехранителни бързооборотни стоки като например:
• Готови за консумация пакетирани храни
• Месни и рибни консерви, консервирани плодове и зеленчуци
• Мляко и млечни продукти
• Обработено месо и колбаси
• Продукти за лична хигиена
• Био храни
• Продукти за грижа за бебето и малкото дете и др.

В изследването също така са застъпени и някои други групи стоки и услуги, като например: бяла техника; черна техника; дрехи, обувки и аксесоари; спортни стоки; самолетни билети и туристически услуги, застраховки и др.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България