Регистрация

GLOCAL Shopper’s Perspective: Global Understanding with Local Implementation

Автор: Martina Steinberger-Voracek, Nadejda Dimitrova 23 август 2012

 To address shoppers in a targeted manner, it is important to know the attitudes and shopping behavior of our consumers. This behavior segmentation makes shopper clusters distinctive and allows precise targeting in terms of assortment, promotion & information steering. For this reason, Henkel – as global player – carried out a ground breaking international study to identify transnational shopper requirements, whereas local purchasing behavior is respected. The study reveals substantial insights on how to address different types of shoppers in different sales channels specifically.
What are the shoppers in Bulgaria? Are they different from the shoppers in other European countries and in what respect? What are their requirements to retailers? Do they plan their purchases and what influences their purchasing decision at the point of sale?These are just few of the questions to which the study gives clear answers.
 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"