Регистрация

"Хенкел" отчете над 7% ръст на продажбите си в ЦИЕ

Автор: Регал 12 март 2012

През 2011 г. продажбите на "Хенкел" в региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ) са се увеличили със 7,2% в местна валута (4.4% в евро), достигайки 2,809 млн. евро, съобщиха от компанията. Ръстът се дължи на иновативните продуктови концепции в бизнеса с потребителски стоки, както и на подема в строителната дейност, който касае бизнес сектор Лепилни технологии, твърдят от "Хенкел".

Имаме ръст и в трите бизнес сектора – Перилни и почистващи препарати, Козметика и лична хигиена, и Лепилни технологии, каза Гюнтер Тумзер, президент на "Хенкел" ЦИЕ.

Русия генерира най-високи продажби от всички отделни пазари, с 34% от общия обем на продажбите, следвана от Полша (12%) и Австрия (7,7%). Регистрирахме най-високите ръстове на базата на местните валути в Украйна (+ 12,5%), Русия (+ 11%), Сърбия (+ 8%), както и в турския бизнес с перилни и почистващи препарати (+ 19 %), съобщиха от компанията. През 2011 г. бизнесът на "Хенкел" ЦИЕ в Австрия се е увеличил с близо 2%, достигайки общи продажби от 218 млн. евро.

От компанията прогнозират икономическата среда да остане предизвикателна и през 2012 година. В допълнение към продължаващата силна конкуренция и високите цени на суровините, кризата с държавния дълг в еврозоната води до допълнителна несигурност на пазара. На този фон, ние също ще трябва да поддържаме строга дисциплина, както и да продължаваме да усъвършенстваме структурите в компанията, за да сме в състояние да реагираме по-бързо и гъвкаво, казва още Тумзер. Освен това, нестабилността на глобалните пазари на суровини и опаковъчни материали, както и изразената сдържаност на потребителите в Източна Европа се очаква да продължат. Въпреки това, на базата на нашите иновации и прилагането на новата стратегия за устойчиво развитие на "Хенкел" "Да постигаме повече с по-малко", възнамеряваме отново да регистрираме ръст на пазарите в застой и през 2012 г., казва той.

"Хенкел" ЦИЕ отговаря за бизнес операциите на компанията в 32 страни в региона, както и в Централна Азия - Кавказ, включително бизнеса с Перилни и почистващи препарати в Турция. Поделението има 9 хил. служители. "Хенкел" осигурява работа на около 47 хил. служители и през фискалната 2011 г. реализира продажби от 15,605млн. евро и оперативна печалба от 2,029 млн. евро.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Интервю | Аксиния Баева: Кражбите в магазините скачат за година с 20-30% Държавата бездейства, а бизнесът трупа загуби, казва зам.-председателят на Българската ритейл асоциация и изпълнителен директор на "Спорт депо", пред "Капитал"