Регистрация

Връчиха годишните награди "Златна мартеница"

Автор: Регал 08 март 2012 , 1 коментар

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков връчи годишните награди "Златна мартеница" на Съюз "Произведено в България", съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Церемонията се проведе за 18-ти път и събра в Националния дворец на културата български компании и институции за значителни постижения през годината. На събитието присъства и министър-председателят Бойко Борисов.

За мен е чест за трети път във функцията си на министър на икономиката да връча тези награди, защото тук са хората, които изведоха българската икономика сред немногото в Европа до ръст - от 1.7% през миналата година, подчерта Трайков. По думите му този ръст е и с хубава структура, като открои увеличаването на индустриалното производство (до 31.2 на сто) и експортът, който през 2011 г. надхвърли 20 млрд. евро – колкото е бил целият ни БВП през 2004 г.

"Аз съм убеден, че въпреки, че в границите на ЕС не може да се прилага протекционизъм на родното производство, има начин да съчетаем патриотичният и пазарният избор, когато купуваме продукти", подчерта министърът. И повтори резултатите от анкета, споед която в над 30% от случаите българските стоки имат предимство, когато потребителят взема решение какво да купи.

Трайков пожела на всички здраве и сили, защото когато си подаряваме мартеници, това си пожелаваме. А това да станат златни, зависи от усилията и таланта ни, категоричен беше министърът.

Призът за икономическо коопериране за 2011 година беше връчен на "Литекс моторс" за производство на автомобили, съвместно с китайски инвеститор. Българско предприятие за 2011 г. стана "Албена инвест" АД за постигане на високи стандарти в туристическите услуги, а наградата за финансова институция получи Първа инвестиционна банка – за благоприятната си кредитна политика към малките и средните предприятия в България. Златната мартеница за медийно отразяване беше присъдена на журналиста от БНТ Марио Гаврилов за "приноса му в популяризирането на проблемите и успехите на българските производители и марката "Изберете българското".

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България