Регистрация

"Кауфланд" отвори 40-тия си магазин

Автор: Жана Чанкова, Регал 15 февруари 2012
Той е осмият в София и се намира в кв. "Слатина".

Фотограф: Надежда Чипева

Четиридесетият магазин "Кауфланд" за България беше официално открит днес в столичния квартал "Слатина" на бул. "Асен Йорданов" 7. Обектът е осмият на територията на София. Магазинът ще заработи целодневно за клиенти от утре.

Хипермаркетът е с търговска площ 3 500 кв. м.и в него ще се продават близо 18 хил. артикула, обяви Димитър Спасов, управител на "Кауфланд България". Общата инвестиция в магазина възлиза на близо 20 млн. лв, включително парцела. С откриването на търговския обект се осигуряват 150 работни места.

Новост е специална система (т.нар. рекооперативна система), чрез която отделената топлина от хладилните витрини се използва за отопление на хипермаркета. Така се усвоява изцяло наличната топлина, обясниха от верига. Обектът ще се отоплява изцяло без да се използват фосилни горива - нефт, природен газ или въглища. Чрез новата система се намалява значително използването на допълнителна отоплителна енергия, редуцира се ползването на ток и се намалява освободаването на вредни въглеродни емисии в околната среда, казаха от веригата. Системата е изключително иновативна, досега е внедрена само в два магазина "Кауфланд" в Германия и за пръв път се прилага в България, обясниха още от мениджмънта.

За "Кауфланд" социално отговорното поведение е от изключителна важност, каза още Спасов. Той обясни, че веригата следи да не продава стоки, в производството на които е използван детски труд. Освен това в асортимента на веригата не присъстват например застрашени видове риба.

Друга новост е т.нар. каса без захарни изделия, чийто мърчандайзинг не включва стоки от тази категория. Тя е предназначена например за родители, които пазаруват с децата си, но не биха искали да са принудени да купуват лакомства, докато чакат на касата, обясниха от веригата.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души