Регистрация

Френските фермери на бунт срещу евтиния внос

Автор: money.bg 30 август 2011

"Подкрепете родното производство", "Виновен е ЕС. Политиците бездействат!" С тези лозунги вече втора седмица френските производители протестират срещу евтиния внос на испански плодове, който съсипва местното производство, пише farmer.bg.

Анализаторите са на мнение, че ако ситуацията не се промени в близко време, то голяма част от овощните градини на Франция просто ще престанат да съществуват. Френските фермери обаче не се предават и на много места преминаха към по-радикални действия. Френските медии информират за многобройни случаи на нападение на камиони, превозващи испански плодове.
Атаките обичайно са успешни и завършват с разпиляване на вносната продукция на пътя. Тези дни селяните от южните провинции на Франция предприеха още по-решителна крачка - изсипаха тонове пресни плодове пред вратите на испанската консулска служба и блокираха транспортните магистрали.

Според фермерските организации на Франция, испанската продукция се предлага на дъмпингова цена, тъй като в Испания работната заплата е много по-ниска. Освен това в Испания масово се използва евтина работна ръка на нелегалните емигранти и на хора без трудови договори.

Има и още един много сериозен проблем, който според фермерските организации отбягва внимание на политиците и бюрократите от Брюксел. Друг е въпросът дали това е случайно.

Кооперативните организации на производителите протестират и срещу порочната практика на веригите от супермаркети. Търговците внасят по-евтина испанска продукция, а след това в магазините същата се продава като стока френско производство.
Впрочем подобна практика се шири и при нас, когато на стоките внос от Турция или Македония се лепи етикет "Произведено в България". Французите обаче са по-будни от нас. На 18 август площад "Бастилия" в центъра на Париж беше буквално превзет от протестиращите фермери, а това е мястото, където 17 търговски компании пласират селскостопанска продукция на дъмпингови цени. "Ние сме решени да накараме властите да въведат сезонни лимити за внос на селскостопанска продукция от други страни", заяви пред Euronews представител на една от фермерските организации.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България