Регистрация

Производител на олио беше глобен от КЗК за имитация на опаковка

Автор: Регал 09 октомври 2015 , 1 коментар

Произвежданото от дружеството олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио"

Фотограф: Юлия Лазарова

Производителят на олио "Бойлс фууд къмпани" ЕООД бе глобен от Комисията за защита на конкуренцията с 20 100 лева, което е 1 % от нетните приходи от продажби на дружеството за финансовата 2014 година. Причината е, че предлага продукцията си в опаковка, която силно наподобява опаковката на конкурентна фирма.

Проучването на инспекторите от комисията е установило, че външният вид на опаковката на разпространяваното на българския пазар от съответното дружество олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио" и по този начин създава обективна предпоставка за въвеждане в заблуждение на потребителите и влияе негативно върху конкурентната среда.

КЗК определя нарушението като леко и затова налага санкция до 2% от размера на нетните приходи от продажби на предприятието за финансовата година, предхождаща постановяването на решението на КЗК.

Според комисията санкцията трябва да отговаря на характера и степента на нарушението, да е съобразена с реализирания оборот на дружеството и да има превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия от страна на нарушителя и по принцип от страна на действащите предприятия, използващи реклама за популяризиране на предлаганите от тях стоки и услуги.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Произвежданото от дружеството олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио"

Произвежданото от дружеството олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио"

Произвежданото от дружеството олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио"


Ромео Енкарнисон
Консултант на "Фикосота"
Танос Маврос
съдружник бизнес консултации в EY
Рене Зулегер
Бранд & продуктов мениджър на Toshiba Global Commerce Solutions

Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души