Регистрация

Какво е МЕРОНЕ?

В зората на промените през 1992 г. Христо Кунев – управител и собственик, създава млекопреработвателното предприятие, намиращо се в град Алфатар

Автор: Регал 27 март 2015

В зората на промените през 1992 г. Христо Кунев – управител и собственик, създава млекопреработвателното предприятие, намиращо се в град Алфатар – на около 20 км от Силистра

МЕРОНЕ! Може би създателят на предприятието за млечни продукти знае само какво се крие зад думата от тези шест букви. В началото бизнесът не е голям и капацитетът на производство е малък, но през 1994 г. започва строителството на новата база, която е завършена през 1996 г. като вече е с площ от 4400 кв. м и отговаря на всички изисквания на тогавашното законодателство.

МЕРОНЕ се концентрира изцяло в производството и развитието на висококачествени кашкавали от краве, козе и овче мляко, както и на производните топено сирене, извара и мандраджийско масло. През годините трудът на майсторите на кашкавала дава плодове и резултатите са все по-добри и по-добри. МЕРОНЕ се превръща в символ за качествени млечни продукти без да е необходима много голяма реклама. Клиентът веднъж опитал МЕРОНЕ разбира за истинският вкус и знае, че в МЕРОНЕ ще намери истински натурален млечен продукт. В производството на кашкавалите МЕРОНЕ се включват единствено и само свежи млека, закваска, мая и сол. Само по този начин може да се гарантира качеството на продуктите. През всичките тези години до ден днешен постоянното качеството е флагманът в производството на МЕРОНЕ. Не на последно място, разбира се, са добрата визия и дизайн на опаковките и етикетите, както и богатият избор от разфасовки за всички нужди.

С навлизането на промените през 2007 година в предприятието се извършва реконструкция, за да може да отговаря на всички европейски нормативни изисквания. След проверка на комисията по качествен контрол от Европейската комисия МЕРОНЕ получава лиценз за износ на продукция в страните на ЕС. Преди Европа, МЕРОНЕ започва да изнася своя продукция за САЩ, което прави и до ден днешен.

При мисия на руските ветеринарни власти през 2009 г. в България предприятието е едно от проверяваните, като проверката е успешна и МЕРОНЕ получава лиценз за износ за Руската федерация. Това отваря възможности за нови пазари и прави отговорността към качеството на продуктите още по-голяма.

Цел на компанията са както пазарите в България, така и в страните от ЕС, Руската федерация, САЩ и Близкия изток.

Пазарите и модернизацията довеждат до построяването на нов корпус през 2010 година с цел разширяване на цеховете за разфасоване и пакетаж. Капацитетът на предприятието е повишен в отговор на търсенето и достига 40 000 л. сурово мляко на ден. МЕРОНЕ навлиза в нов етап на своето развитие, а именно така наречената "модерна търговия". До 2010 година продуктите се разпространяват предимно в традиционната търговия, а от търговските вериги на национално ниво само в ПИКАДИЛИ. Модерната търговия започва да заема все по-голям дял в търговията с бързооборотни стоки и в рамките на 2-3 години качеството на МЕРОНЕ е оценено от най-големите в бранша. Продукти на МЕРОНЕ са по регалите на KAUFLAND, LIDL, BILLA, PENNY, METRO ,ФАНТАСТИКО и др.

Висока оценка за последователността в качеството и оригиналността на продуктите е дадена и на изложенията в Интер Експо Център – София, където МЕРОНЕ взима златни отличия през годините за кашкавалите си от овче, козе и краве мляко. През 2012 година след сертифициране, компанията получава разрешително за производството на краве кашкавал по БДС, който същата година на изложението в Интер Експо Център – София е отличен със златен медал.

Предприятието бива сертифицирано и от швейцарската компания SGS и внедрява нейната FOOD SAFETY SISTEM 22000.

На МЕРОНЕ - в лицето на нейния собственик г-н Кунев - не са чужди и иновациите. През 2013 г. е въведена в експлоатация инсталация за концентриране на суроватка, чрез процеса обратна осмоза R.O., разработка на екип от инженери на фирма от Русия. Съоръженията за концентриране на суроватката са оборудвани с мембрани ,които задържат практически всички съставки като остатъкът е напълно чиста и обезсолена вода. Концентратът от суроватката е продукт с висока хранителна стойност.

Всичко гореизписано се прави само и единствено в името на добрия висококачествен продукт и доволния клиент. Това са основните цели пред МЕРОНЕ.

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България