Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата

Автор: Капитал 08 февруари 2017 , 1 коментар

Нивото му расте по всички показатели, което може да е положителен сигнал за икономиката

Фотограф: Георги Кожухаров

Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г., когато икономиката все още растеше с бурни темпове. Тогава и сега нивата реално са най-високите и от 2001 година насам, посочва сайтът и генератор на статистическа информация tradingeconomics.com.

Доверието на потребителите расте по всички показатели. Нивото му пък може да се счита и за сигнал за намеренията на домакинствата да харчат и спестяват, което пък се отразява върху растежа на икономиката. Така в края на 2007 г. то започна рязко да пада, след което дойде и кризата. НСИ публикува данни за доверието на тримесечие.

Хората в градовете са по-големи оптимисти от тези в селата, като индексът расте съответно с 3.3 и 0.6 пункта. Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца леко се подобрява. Прогнозите на домакинствата за следващата година са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, посочват от НСИ.

Още по темата тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София