Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата
Фотограф: Георги Кожухаров
Доверието на потребителите расте по всички показатели. Нивото му пък може да се счита и за сигнал за намеренията на домакинствата да харчат и спестяват, което пък се отразява върху растежа на икономиката. Така в края на 2007 г. то започна рязко да пада, след което дойде и кризата. НСИ публикува данни за доверието на тримесечие.
Хората в градовете са по-големи оптимисти от тези в селата, като индексът расте съответно с 3.3 и 0.6 пункта. Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца леко се подобрява. Прогнозите на домакинствата за следващата година са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, посочват от НСИ.
Още по темата тук