Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата



Автор: Капитал 08 февруари 2017



Потребителското доверие в България се върна на нивата си отпреди кризата, която започна в края на 2008 г., показват данните на НСИ. През януари общият показател на доверие се покачва с 2.5 спрямо октомври 2016 г. Подобни нива имаше за последно през лятото на 2007 г., когато икономиката все още растеше с бурни темпове. Тогава и сега нивата реално са най-високите и от 2001 година насам, посочва сайтът и генератор на статистическа информация tradingeconomics.com.

Доверието на потребителите расте по всички показатели. Нивото му пък може да се счита и за сигнал за намеренията на домакинствата да харчат и спестяват, което пък се отразява върху растежа на икономиката. Така в края на 2007 г. то започна рязко да пада, след което дойде и кризата. НСИ публикува данни за доверието на тримесечие.

Хората в градовете са по-големи оптимисти от тези в селата, като индексът расте съответно с 3.3 и 0.6 пункта. Общата оценка на потребителите за развитието на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца леко се подобрява. Прогнозите на домакинствата за следващата година са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение, посочват от НСИ.

Още по темата тук