Регистрация

Nestle предвижда най-ниския си ръст на продажбите от 20 години

Автор: Цветан Кръстев 01 август 2017

Изпълнителният директор Марк Шнайдер е изправен пред редица предизвикателства

Най-голямата компания за производство на хранителни продукти Nestle предупреди, че ръстът на продажбите й през тази година ще бъде най-ниският за последните две десетилетия, съобщава Bloomberg. Тази прогноза налива вода в мелницата на инвеститора активист Даниел Льоб, който настоява за промяна в компанията.

Противоречиво първо полугодие

Групата Nestle отчете слаб ръст на органичните продажби от 2.3% през първото полугодие, което е най-ниският растеж на компанията за последното десетилетие. Приходите от продажбите за първите 6 месеца на годината са се понижили слабо в сравнение със същия период на 2016 г. въпреки нарастването на нетните приходи, става ясно от съобщението. Постъпленията за периода са били 43 млрд. швейцарски франка срямо 43.2 млрд. година по-рано. Нетната печалба е нараснала с 19% до 4.9 млрд. швейцарски франка, като очакванията на анализаторите бяха за 4.8 млрд.

Според консултанта от Bank Votobel AG Жан-Филип Бертчи компанията е длъжна на всяка цена да докаже на инвеститорите, че е способна да възстанови нивото на приходи съвсем скоро.

Очаквано разходите за преструктуриране и останалите нетни търговски разходи са се увеличили общо със 77% до 166 млн. швейцарски франка и съответно 349 млн. швейцарски франка. Това е довело до спад на търговската оперативна печалба с 2.5% до 6.4 млрд. швейцарски франка.

Целият текст е тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България