Регистрация

Metro отбелязва лек спад на приходите

Автор: Йоан Запрянов 06 февруари 2017

Акционерите на германската компания ще обсъждат тази седмица разделянето на бизнеса си

Германският търговски конгломерат Metro обяви малко по-слаби резултати от очакваните за първото фискално тримесечие. Приходите от 17 млрд. евро и печалба от 821 млн. евро се разминават с прогнозите и са под постигнатото година по-рано, съобщава Financial Times. През тази седмица акционерите на Metro ще се съберат, за да обсъдят и гласуват евентуалното разделяне на компанията на две. В момента компанията, която оперира и в България, смята, че средата за бизнес продължава да е трудна и конкуренцията в търговията е голяма, а динамичните валутни курсове също й се отразяват лошо.

Представянето

Продажбите на Metro за периода са намалели с 0.6% на годишна база, а оперативната печалба - с 0.81%. Резултатите на Metro се влошават през последните години, а компанията трупа дългове. Олаф Кох, който зае позицията изпълнителен директор през 2012 г., се опитва да промени тази тенденция.
Metro е най-големият търговец на дребно в Германия и се нарежда на четвърто място в Европа. Вече няколко години в бизнеса на групата тече преструктуриране, включващо продажба на второстепенни активи като универсалните магазини Kaufhof.

Миналата година Кох предложи план за разделяне на компанията на две, като новите самостоятелни компании ще са секторно фокусирани, като едната ще поеме бизнеса с търговия на едро и хранителни продукти, а в другата ще останат веригите за потребителска електроника като Saturn и Media Markt. Това изглежда особено вероятно предвид подкрепата за разделянето от страна на трима от най-големите акционери в Metro - Haniel, Beisheim и Schmidt-Ruthenbeck. Общо те държат почти 50% от Metro.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България