Регистрация

Служителите в търговската зала

Из записките на тайния клиент на 8 март

Автор: екип на Регал 21 март 2016 , 1 коментар

Фотограф: Надежда Чипева

ЦБА, ул. "Русе" 20, 12.30 ч.
Около 12.30 в магазина се пазарува спокойно, няма много хора, но тече голямо зареждане и суетене на служители. Изброяваме около 10 души персонал. Добре почистено е, а охраната е дискретна до незабележимост. Никой не стои без работа, служителите непрекъснато са ангажирани с нещо. Още на влизане виждаме жена, която зарежда захарни изделия, не без да пречи на движението. Топлата и студената витрина се обслужват от трима души. Облечени са в униформени червени елеци, както и повечето им колеги. Мъж подрежда месни продукти, но е без ръкавици. Другите двама служители също работят с голи ръце. На гърба и на тримата пише "Нека да ви бъдем полезни". Същия надпис виждаме и на останалите униформени облекла, които освен червените елеци са и във вариант тъмносини суичъри. Две жени без униформи подреждат регала с шоколадовите изделия. Работят две до три каси, като третата се отваря, като се натрупат клиенти. Касиерката връща жена с двигателни проблеми до регала, за да смени по-скъпите яйца от свободни кокошки, които бе взела. По наши наблюдения в момента в магазина не се предлагат обикновени яйца, дори и етикет няма, което явно не бе известно на служителката.

"Билла", ул. "Резбарска" 1, 16.50 ч.
Върху тениската на момчето при плодовете и зеленчуците пише "Аз поверявам на всеки час". Докато изхвърля един портокал, който е започнал да се разваля, то говори по телефона (честити някому празника). Две жени зад топлата витрина пресипват някакво горещо ястие. Работят с ръкавици. По-късно виждаме едната от тях да реди колбасите на витрината, докато говори по телефона. Аранжорката при млечните продукти първо няколко пъти стъпва с обувки върху основата на стенната витрина за охлаждане, за да стигне до горните рафтове. После обаче започва да ползва столче, специално предназначено за целта. Аранжорката при перилните и почистващите не успява да ни посочи къде точно стои универсалният почистващ препарат, но учтиво ни ориентира на кой регал може би е. Един охранител с бяла риза внимателно оглежда между регалите. Двете касиерки използват, че за кратко няма хора – едната да се разтъпче, а другата да отпие вода.

"Пикадили", "Мол София", 16 ч.
Има повече служители, отколкото клиенти. Персоналът е облечен в червени, черни или пепитени униформи. Още с влизането виждаме мъж в червена тениска да мете и служителка да подрежда витрината с млени меса и полуфабрикати. Зад витрините на обслужване изброяваме общо над 12 души, но клиенти почти няма. Те са екипирани с по една ръкавица, с козирки на главите и якета. Шест служители се втурват да обслужат жена, която иска да й премерят от слайсираните колбаси. От зареждащите алкохолната секция единият е цивилен. Зад рибния щанд работят също с ръкавици, облечени са с червени елечета и червени шапки. Пространството е толкова обширно, че каквото и да е зареждане не би попречило на движението. Никъде не виждане струпани кашони или палети със стоки. Чистотата е безупречна, регалите са пълни, а персоналът е много любезен. Работят три от касите. Не успяваме да различим охранител наблизо.

"Фантастико", бул. "Макгахан" 81, 17.15 ч.
По това време в магазина гъмжи от хора и служителите са много – в стила на веригата с най-различни цветове униформи, което ги прави трудно отличими от клиентите. Почти зад всяка редица с регали, разположени перпендикулярно на входа, се натъкваме на зареждане. Зад витрината на обслужване преброяваме пет служителки. Някои от тях работят с по една ръкавица.

"Т маркет", "Суха река", ул. "Тодорини кукли" 47, 15.10 ч.
Броят на служителите в този доста тесен магазин е около седем-осем. Не всички са облечени в характерните за веригата риза на пепит в черно и бяло, в комбинация с червено елече или червено яке без ръкави. Срещаме и служителка с кожено яке. Разбираме, че е от персонала, защото участва в подреждането на стоки. По-късно я виждаме да изнася от склада цветя заедно с мъж в анцуг. Денят е 8 март и саксиите се изчерпват бързо. При хляба също тече зареждане. Топлата витрина се обслужва от две жени, които са без ръкавици, само с козирки. Едната слайсира колбаси. Стъклото на вратата към склада е много мръсно, но успяваме да видим през него служител, екипиран в дебело яке. Персоналът е любезен, но чистотата не е на ниво и не откриваме някой да се грижи за нея. Работят две каси. Служителката, която ни обслужва, не знае дали за купените артикули има отстъпка с карта "Благодаря", защото, по думите й, "промоциите са сменени от днес".

"Кауфланд", "Резбарска" 7Б, 13.20 ч.
"Ние сме тук за вас, моля, обърнете се към нас." Виждаме първо този надпис, поставен над гишето за информация, обслужвано от един служител. В секцията с плодовете и зеленчуците се попълват само запасите от картофи - мъж ги изсипва така, че покрива близките клиенти с прах. Служителите са облечени с червени елеци. Минаваме покрай жена, която зарежда спагети, и тя се отдръпва любезно да ни направи път. Не толкова отзивчиви са двама нейни колеги, които отклоняват клиент от пътя му заради разхвърляни кашони, натрупани при зареждане на шоколадови зайци. Активно се редят стоки и по регалите с месни и млечни продукти. От хладилния склад излизат служители, облечени с якета, единият бута количка с кроасани. Витрините се обслужват от пет жени. Облечени са с безупречно чисти бели ризи с червени кантове и копчета. Имат шапки и работят с ръкавици. Служител с бяла престилка усърдно пише нещо, край рафтовете с млечни продукти негов колега също води записки. Вероятно следят наличностите, за да попълнят изчерпаните количества. По пътеката, където преобладават нехранителни продукти, почти няма зареждане. Работят пет каси, а една е в ремонт. Касиерките са любезни. Не пропускат да ни попитат как е минало пазаруването. Общият брой на служителите, които успяваме да изброим, е над 20.

"Лидл", ул. "Резбарска" 1B, 16.15 ч.
По това време на деня видимите служители в магазина са пет – две касиерки, двама охранители и един "Мениджър свежест". Всички те са с униформи. На влизане виждаме охранителите да разговарят пред касите, после единият тръгва на обиколка из търговската зала. Мениджърът свежест работи с ръкавици. Забелязваме я пред щанда с хляб от фурната с чек лист в ръка, после да подрежда кутиите с нехранителни стоки. Изглежда, бърза, съсредоточена и заета. На излизане от вратата на администрацията излиза втори служител, който се запътва към търговската зала.

"Карфур", "Мол България", 11 ч.
На влизане в магазина забелязваме множество активни служители с различни видове фирмени облекла. В този край на залата са топлата витрина, при която има клиенти, витрината за млечните и месните продукти с обслужване. Една служителка зарежда островна хладилна витрина. Друга – зад витрината с млечни продукти, много учтиво честити празника. Срещу входа тече аранжиране на специален тематичен кът. Група служители, един от които с вид на управител, оживено обсъждат детайли по направата му. По-късно в този район виждаме група служители, събрани около масичка с чадър, които весело разговарят. Вътре между регалите обаче е пусто. Има един-двама клиенти и явно не се налага допълнително зареждане. От 18 каси работи само една. Касиерката е много любезна, притеснена е, че са свършили малките пликове и няма в какво да опакова покупката ни.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България