Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Френски фермери протестират срещу Carrefour заради ниските цени на говеждото месо

Френски фермери протестират срещу Carrefour заради ниските цени на говеждото месо

Автор: Регал 07 септември 2016

Френски фермери организираха протести срещу веригата Carrefour, настоявайки за по-високи изкупни цени на говеждото месо, предаде БТА като се позова на Ройтерс.

Това е поредният протест на животновъдите във Франция, след напрежението между млекопроизводителите и млекопреработвателния гигант Lactalis, също заради ниски изкупни цени.

Производителите на говеждо във Франция изпитват затруднения от години в резултат от спадащото потребление. Цените намаляха още повече, след като кризата тази година на млечния пазар принуди фермерите да продадат повече животни на кланиците.

Първият протест се състоя във вторник сутринта в магазин на Carrefour в северния френски град Руан, а в сряда имаше по-мащабни демонстрации, включително в Париж.

Фермерските асоциации изтъкват, че Carrefour се противопоставя на инициатива на конкурентната верига супермаркети Systeme U, обещаваща по-високи цени за говеждото, отговарящи на определени характеристики за качество.

Според тях без подкрепата на Carrefour имат малки шансове за по-мащабно увеличение на цените. Те настояват за изкупни цени, покриващи производствените им разходи.

Браншовата федерация посочва, че от месеци преговаря с Carrefour, но без да успее да постигне споразумение, и че цените на търговската верига са с около 1 евро под необходимите средно 4,50 евро за покриване на разходите.

Франция, която е с най-голям селскостопански сектор в ЕС и най-големият производител на едър рогат добитък, пострада и от руското ембарго за внос на западни хранителни продукти, както и от епидемията от син език миналата година, която я лиши от някои от пазарите й за износ.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България