Регистрация

GfK: Доверието на германските потребители намалява

Автор: Регал 27 ноември 2015

Желанието на германците да пазаруват се е засилило, но е било неутрализирано от спада в доходите и икономическите очаквания, свързани най-вече с увеличаващия се брой бежанци, показва изследването

Фотограф: Reuters

Изследване за настроението на германските потребители отчете, че те губят доверие на фона на опасенията, свързани с икономическото забавяне в страната, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Нюрнбергският институт за изследвания GfK съобщи, че неговият изпреварващ индекс, проследяващ нагласите сред потребителите, е спаднал до 9.3 пункта за декември спрямо 9.4 пункта през ноември.

GfK уточни, че желанието на германците да пазаруват се е засилило, но това нарастване е било неутрализирано от спада в доходите и икономическите очаквания, свързани най-вече с увеличаващия се брой хора, търсещи убежище в страната.

Германия обяви, че ще приеме над 1 милион бежанци и други мигранти тази година. Според близо 40 на сто от потребителите, анкетирани от GfK, безработицата в страната вероятно ще се увеличи, а повечето посочват, че новопристигащите ще влошат състоянието на трудовия пазар.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души