GfK: Доверието на германските потребители намалява



Автор: Регал 27 ноември 2015



Изследване за настроението на германските потребители отчете, че те губят доверие на фона на опасенията, свързани с икономическото забавяне в страната, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Нюрнбергският институт за изследвания GfK съобщи, че неговият изпреварващ индекс, проследяващ нагласите сред потребителите, е спаднал до 9.3 пункта за декември спрямо 9.4 пункта през ноември.

GfK уточни, че желанието на германците да пазаруват се е засилило, но това нарастване е било неутрализирано от спада в доходите и икономическите очаквания, свързани най-вече с увеличаващия се брой хора, търсещи убежище в страната.

Германия обяви, че ще приеме над 1 милион бежанци и други мигранти тази година. Според близо 40 на сто от потребителите, анкетирани от GfK, безработицата в страната вероятно ще се увеличи, а повечето посочват, че новопристигащите ще влошат състоянието на трудовия пазар.