Регистрация

ЕС иска електрически кани и сешоари за ръце с по-ниско потребление на енергия

Автор: Регал 09 ноември 2016

Политиката за еко-дизайн често е критикувана от евроскептиците като пример за намесата на Брюксел във всекидневния живот на хората.

Европейската комисия определи шест типа електрически продукти, при които би искала да бъде понижен разходът на електроенергия като част от усилията за постигане на климатичните цели на ЕС. Сред тези продукти са електрическите кани и сешоарите за ръце, посочи заместник-председателят на ЕК Франс Тимерманс, цитиран от "Ройтерс "и БТА.

Плановете за законодателство за т. нар. еко-дизайн ще бъдат оповестени по-късно тази година, след което Еврокомисията ще преговаря с производители и браншови организации преди новите продукти да стигнат до пазара.

Политиката за еко-дизайн често е критикувана от евроскептиците като пример за намесата на Брюксел във всекидневния живот на хората.

Тимерманс обаче заяви, че това законодателство е необходимо, за да бъдат постигнати амбициозните цели за борба с климатичните промени, договорени преди година в Париж от близо 200 държави.

Освен електрическите кани и сешоарите за ръце се очаква новите правила за пестене на енергия да засегнат асансьори, соларни панели, строителната автоматизация и контролни системи, както и хладилните камиони.

Според Европейската потребителска организация (BEUC) чрез вече въведените инициативи за еко-дизайн като електроспестяващи крушки и по-ефективни сушилни потребителите пестят от електричество около 330 евро годишно.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България