Регистрация

Super Mario за iPhone вдигна акциите на Nintendo

Автор: Регал 08 септември 2016

Инвеститорите залагат, че новата игра Super Mario Run ще бъде следващият хит на японската компания като изключително нашумялата Pokemon GO, след като Nintendo най-сетне отвръща поглед от стратегията си, съсредоточена върху конзолите, и се насочва към игрите за мобилни устройства

Акциите на Nintendo скочиха с 18 процента в днешната търговия на борсата в Токио поради изненадващото съобщение, че популярната игра "Супер Марио" (Super Mario) вече ще бъде достъпна на новите смартфони на Apple, съобщи БТА, като цитира "Ройтерс".

Новината дойде снощи на събитието, организирано от американския технологичен гигант за представянето на новите айФон 7 (iPhone) и iPhone 7 Plus, както и на новата версия на "умния" часовник на компанията.

Инвеститорите залагат, че новата игра Super Mario Run ще бъде следващият хит на японската компания като изключително нашумялата Pokemon GO, след като Nintendo най-сетне отвръща поглед от стратегията си, съсредоточена върху конзолите, и се насочва към игрите за мобилни устройства.

Nintendo посочи, че първоначално ще пусне играта в магазина за приложения на Apple през декември.

Компанията от Киодо, чиято пазарна капитализация е 40,5 милиарда долара, не уточни кога ще пусне играта за устройства, ползващи операционна система Android.

Акциите на Nintendo приключиха сесията с повишение 13,2 на сто, което е най-високото равнище от края на юли, добавяйки 6 милиарда долара към пазарната стойност на компанията.

Шигеру Миямото, създател на героя Марио преди над 35 години, направи демонстрация на играта на събитието снощи. Говорител на Nintendo потвърди, че Миямото е ръководил разработката на играта.

Играчите превеждат Марио през редица препятствия, като по пътя събират монети. На по-високите нива те могат да се състезават с други играчи и да създават свои "кралства".

С години Nintendo отказваше да пусне мобилни версии на най-популярните си игрите, за да защити бизнеса си с конзоли, въпреки че тази стратегия доведе до поредица от оперативни загуби.

В крайна сметка японската компания отговори на призивите на инвеститорите да пусне игри за мобилни устройства и миналата година обедини сили с DeNA. Те съвместно разработиха "Супер Марио рън", като Nintendo отговаря за съдържанието, а DeNA за дейности като поддръжката на сървърите.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България