Регистрация

Български пробиотик влиза в 3500 аптеки в САЩ

Автор: Регал 05 януари 2016 , 2 коментара
Продуктът се налага на пазара в САЩ само половин година след като приключва дългият етап на клинични проучвания, потвърждаващи ефективността на предлаганата хранителна добавка Proviotic

Фотограф: Надежда Чипева

Български пробиотик има шанс да стъпи на пазара на лекарства в САЩ, като първото био лекарство, способно да замести антибиотиците. Това става ясно от интервю по Bloomberg TV Bulgaria с Кирил Петков, акционер във фирма Proviotic, която произвежда продукта.

Компанията е съвместно българо-американско предприятие, което се налага на пазара в САЩ само половин година след като приключва дългият етап на клинични проучвания, потвърждаващи ефективността на предлаганата от нея хранителна добавка Proviotic. Наименованието е леко изменено название на пробиотик, като V означава, че добавката е натурална, не съдържа лактоза, соя, глутен и е подходяща за вегани, вегетарианци, хора, нетолерантни към лактозата (млякото) и за всички, които искат да водят здравословен начин на живот. Продуктът е един от около 300-те щама на лактобактерията, който има изцяло растителен произход – получен е от цветовете на високопланинско кокиче и се отглежда не в млечна среда, а изцяло в растителни сокове. "Практически една капсула пробиотик се равнява на полезните бактерии от 10 кофички кисело мляко, без обаче в нея да има каквато и да било следа от лактоза", отбелязва Кирил Петков.

В сегмента на хранителните добавки в САЩ се конкурират над 2000 компании с около 200 хиляди продукта, но много малко от тях инвестират в истинска наука. Повечето наблягат на опаковка и реклама, казва Петков. Инвестициите в развойна дейност и наука, които прави Proviotic, са над 50% от продажбите.

"В момента компанията ни е на две години, но успяхме да достигнем продажби над 1 млн. долара и то само с един продукт", каза Петков и допълни, че краткосрочните им очаквания са за ръст над 5 пъти.

Продуктът ProViotic се радва на вниманието и референциите на Опра Уинфри и Wall Streat Journal, но поради наводнения с хранителни добавки пазар и девалвиралото доверие у потребители и специалисти към този тип продукти, е необходимо да се работи в тясно сътрудничество с утвърдени имена в областта на науката, отбелязва Петков. По думите му целта на компанията е през следващите от 3 до 5 години да влезе с ProViotic на пазара на лекарства. За тази цел са започнали клинични изследвания в ИСУЛ. Следващата стъпка e голям клиничен тест, като целта е продуктът да стане първото био лекарство, което да замества антибиотиците.

Следващото голямо предизвикателство за компанията са аптеките на CVS в САЩ. Proviotic вече има подписан договор с 3500 аптеки в страната, но първо трябва да премине успешно порверките дали отговаря на стандартите на американските фармацевтични компании. "Ако успеем да се справим със CVS, ще бъдем първата българска компания, която е влязла на този пазар и продажбите ни ще скочат многократно", казва Кирил Петков.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България