Регистрация

"Лидл България" откри втория си логистичен център

Автор: Сашка Панайотова 01 август 2017

Инвестицията в базата край ямболското село Кабиле е в размер на 80 млн. лв.

Търговската верига "Лидл България" откри в петък втория си логистичен център в страната. Той се намира в ямболското село Кабиле, инвестицията в него е 80 млн. лв. и проектът беше изпълнен за две години.

За нуждите на компанията в Източна България

Логистичният център "Кабиле" ще поеме зареждането на магазините на германската верига в Източна България, докато първата складова база – тази в с. Равно поле до София, ще отговаря за доставките в западната част на страната.

"Така компанията ще постигне още по-висока оптимизация на бизнес процесите, което от своя страна ще осигури по-свежи и по-качествени продукти и по-добро обслужване на клиентите", каза главният изпълнителен директор на търговската верига Милена Драгийска при откриването.

В новия логистичен център на "Лидл" ще бъдат ангажирани 150 човека. База "Кабиле" се простира върху площ от 200 хил. кв.м. Тя е единствената логистична база в България, сертифицирана по стандарта BREEAM, ниво "Отлично". Сградите в света, които имат подобен BREEAM сертификат, са под 10. Притежаването на такъв сертификат означава висока енергийна ефективност, повишени екологични норми, редица технологии и иновации, каза Милена Драгийска.

При създаването на новата база са използвани екологични и дълготрайни материали. Оборудвана е със соларни панели, пълно LED осветление, както и със система за управление на сградни инсталации. Така складовата база използва с 30% по-малко енергия, отколкото ако бе проектирана и изпълнена като стандартна сграда. Новата логистична база разполага с много по-голяма площ за охладените продукти, както и за дълбоко замразяване в сравнение с тази в с. Равно поле. Обособена е и специална зона за "опасни продукти", каквито са цигарите и запалките, в която се съхраняват продукти с висока степен на пожароопасност.

Целият текст е тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България