Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация

Онлайн продажбите: Малко компании, много купувачи на дрехи

Автор: Мария Иванова 22 юни 2017

Сравнението с ЕС показва, че българите са на дъното при електронното банкиране

Фотограф: Надежда Чипева

Само 9% от компаниите в България продават онлайн, докато в евросъюза една пета от фирмите използват интернет като канал за продажби и едва 3% от тях в 28-те страни членки не са имали интернет връзка към началото на 2016 г. Това показват данните на Евростат, обобщени в доклада "Дигиталната икономика и общество в ЕС". Данните като цяло говорят, че бизнесът изостава от потребителите, предвид че 85% от домакинствата в ЕС имат интернет, а все по-голяма част разчитат на мрежата и за пазаруване - две трети от тях са купували стоки или услуги онлайн, като електронните продажби вече носят 16% от общия оборот в сравнение с 14% през 2010 г.

Българските потребители значително изостават от тези темпове на развитие - само 27% от тях са пазарували онлайн в последната година преди изследването. За сметка на това сме първенци в ЕС по пазаруване на дрехи и спортна екипировка - 78% от хората в страната, които са купували нещо онлайн през последните 12 месеца, са поръчвали именно такъв тип стоки. При онлайн банкирането българите са на опашката в ЕС с едва 7%, а само 1% са купували онлайн съдържание.

Другите данни за страната също показват изоставане на България от ЕС, но все пак отчитат силен ръст през годините. Например данните на Nielsen за българския онлайн пазар сочат, че едва 1.1 млн. са интернет купувачите в България през 2016 г., което е по-малко от 20% от общото население, докато в ЕС средният процент е 46. А според представители от пазара онлайн търговията е между 600 и 700 млн. лв. за миналата година.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София