Регистрация

Онлайн продажбите: Малко компании, много купувачи на дрехи

Автор: Мария Иванова 22 юни 2017

Сравнението с ЕС показва, че българите са на дъното при електронното банкиране

Фотограф: Надежда Чипева

Само 9% от компаниите в България продават онлайн, докато в евросъюза една пета от фирмите използват интернет като канал за продажби и едва 3% от тях в 28-те страни членки не са имали интернет връзка към началото на 2016 г. Това показват данните на Евростат, обобщени в доклада "Дигиталната икономика и общество в ЕС". Данните като цяло говорят, че бизнесът изостава от потребителите, предвид че 85% от домакинствата в ЕС имат интернет, а все по-голяма част разчитат на мрежата и за пазаруване - две трети от тях са купували стоки или услуги онлайн, като електронните продажби вече носят 16% от общия оборот в сравнение с 14% през 2010 г.

Българските потребители значително изостават от тези темпове на развитие - само 27% от тях са пазарували онлайн в последната година преди изследването. За сметка на това сме първенци в ЕС по пазаруване на дрехи и спортна екипировка - 78% от хората в страната, които са купували нещо онлайн през последните 12 месеца, са поръчвали именно такъв тип стоки. При онлайн банкирането българите са на опашката в ЕС с едва 7%, а само 1% са купували онлайн съдържание.

Другите данни за страната също показват изоставане на България от ЕС, но все пак отчитат силен ръст през годините. Например данните на Nielsen за българския онлайн пазар сочат, че едва 1.1 млн. са интернет купувачите в България през 2016 г., което е по-малко от 20% от общото население, докато в ЕС средният процент е 46. А според представители от пазара онлайн търговията е между 600 и 700 млн. лв. за миналата година.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души