Анализи

Онлайн продажбите: Малко компании, много купувачи на дрехи

Мария Иванова 22 юни 2017, 11:04

Само 9% от компаниите в България продават онлайн, докато в евросъюза една пета от фирмите използват интернет като канал за продажби и едва 3% от тях в 28-те страни членки не са имали интернет връзка към началото на 2016 г. Това показват данните на Евростат, обобщени в доклада "Дигиталната икономика и общество в ЕС". Данните като цяло говорят, че бизнесът изостава от потребителите, предвид че 85% от домакинствата в ЕС имат интернет, а все по-голяма част разчитат на мрежата и за пазаруване - две трети от тях са купували стоки или услуги онлайн, като електронните продажби вече носят 16% от общия оборот в сравнение с 14% през 2010 г.

Българските потребители значително изостават от тези темпове на развитие - само 27% от тях са пазарували онлайн в последната година преди изследването. За сметка на това сме първенци в ЕС по пазаруване на дрехи и спортна екипировка - 78% от хората в страната, които са купували нещо онлайн през последните 12 месеца, са поръчвали именно такъв тип стоки. При онлайн банкирането българите са на опашката в ЕС с едва 7%, а само 1% са купували онлайн съдържание.

Другите данни за страната също показват изоставане на България от ЕС, но все пак отчитат силен ръст през годините. Например данните на Nielsen за българския онлайн пазар сочат, че едва 1.1 млн. са интернет купувачите в България през 2016 г., което е по-малко от 20% от общото население, докато в ЕС средният процент е 46. А според представители от пазара онлайн търговията е между 600 и 700 млн. лв. за миналата година.

Целият текст е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK