Регистрация

"Алфа Рисърч": Над половината от българите подкрепят данък "вредни храни"

Автор: Дневник 23 ноември 2015 , 1 коментар

Българските граждани са относително слабо запознати със съдържанието на онези съставки в храните и напитките, които се предвижда да бъдат обхванати от данъка, е един от изводите в проучване на агенцията.Преглед на оригинала

Автор: Алфа рисърч

Повече от половината българи (53%) подкрепят въвеждането на т.нар. данък "вредни храни", макар че голяма част (45%) признават, че не проверяват съдържанието на храните, които купуват. Това показват резултатите от национално представително проучване на агенция "Алфа Рисърч", проведено между 10 и 18 ноември сред 1100 души.

Българските граждани са относително слабо запознати със съдържанието на онези съставки в храните и напитките, които се предвижда да бъдат обхванати от данъка, е един от изводите в проучването. Все пак социолозите отчитат, че половината от българите (53%) четат етикетите, а 25% са започнали да обръщат внимание през последния месец в резултат на дебата по темата за данъка. 45 на сто обаче не проверяват съдържанието на храните и напитките, които купуват.

Всеки втори смята, че консумира храни с повишено съдържание на сол и захар. Същевременно 43% не са запознати дали в използваните продукти има и по-високи количества кофеин, таурин и частично хидрогенирани растителни мазнини.

Попитани имат ли достатъчно информация за съдържанието на купуваните храни и напитки, само 10% отговаря утвърдително. 26% казват "не", 49 на сто - "отчасти", а 15% не знаят или не са се интересували.

На фона на слабата запознатост притесненията са големи – 57% от хората се притесняват за въздействието на повишеното съдържание на сол върху здравето им, 56% - за хидрогенерираните растителни мазнини, 55% - за захарта, и 50% - за наличието на кофеин и таурин. Притесненията нарастват още повече, когато става дума за консумираните от децата храни и напитки - опасенията за включените в тях съставки нарастват до 75-81%.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България