Регистрация

Откъде ще дойде растежът

Автор: Боряна Бъчварова 14 януари 2014 , 2 коментара

Най-масовите търсения са в посока е-миграция

 
Автор: Shutterstock

  Сега накъде? Тоест откъде би могъл да дойде растежът в петата година от кризата. Това беше главният въпрос на конференцията Retail in Detail 2013, организирана от сп. "Регал" и GfK Bulgaria през октомври.

Оказа се, че много бизнеси виждат перспективи в полето на интернет и дигиталните технологии. Оформи се цяло явление, следващо потребителите, което бихме могли да наречем е-миграция. С всички специфики на превключването от реалната към електронната търговия.

Друга отчетлива линия беше по-рафинираното прилагане на някои от известните маркетингови механизми. А трета – цял един свят, който се отваря в сферата на използването на базите данни. В този брой публикуваме резюмета на част от лекторите на конференцията. Останалите – в първия "Регал" за 2014 г.

В броя продължихме и темата за растежа на друго – продуктово ниво. Опитахме се със съдействието на Nielsen Bulgaria да идентифицираме и анализираме най-растящите продуктови категории към средата на годината на българския пазар, за да откроим факторите, които обуславят пазарния ръст. Кои са те вижте стр. 17-24.

С всичко това искаме да кажем, че растежът, макар и трудно достижим, не е невъзможен. Темата е отворена, ще я следим, тя предполага продължение и през 2014. 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България