Регистрация

Какво видяхме в магазините на 3 юли

Автор: Екип на Регал 26 август 2014 , 1 коментар

Тайният клиент на "Регал" посещава по един магазин от девет големи търговски вериги в София месечно.

Автор: Shutterstock

ЦБА, бул. "Г. Н. Жеков",
до блок 12, 17 ч.


Входът е преграден от "острови" със захар и брашно от собствена марка на промоция. След тях - сред "остров" енергийни напитки на пиедестал е поставен мотоциклет. Три пъти обиколихме "острова", но така и не видяхме информация за промоигра, свързана с енергийните напитки и мотора. Докато пазаруваме, става токов удар и всички светлини в магазина угасват за секунди. На регала с варивата цари страхотен хаос - ориз, леща и боб са шахматно разбъркани, така че трудно намираме най-евтините продукти. Работят две каси, но на тях няма клиенти.

"Билла",
бул. "Черни връх" 94, 14.20 ч.


Спокойно и тихо, няма много трафик. Звучи приятна музика. Има ориз и захар, разпилени по регалите, от разкъсани пакети. Макар че стелажите са пълни, усещането е за неразбория, тъй като на много места продуктите са разхвърляни. Асортиментът при пакетирания хляб не е богат, но пък пресните печива са доста и изглеждат апетитно. "Билла" продължава да е добър пример за лесно ориентиране в цените и асортимента. Отново сме впечатлени от отчетливата подредба на отделните стокови групи по блокове. Подредбата е като по учебник, мърчандайзингът е структуриран изрядно, а логиката е ориентирана по възможно "най-приятелски" начин към клиентите. От общо седем каси работи една, но е без клиенти.

"Пикадили",
"Софарма тауърс", 14.50 ч.


В магазина има хора. Отворена е една каса и на нея сме единствени клиенти. В същото време на информацията на входа се е подредила опашка от осем души, които купуват стикери, търсят гаранции и пр. Безплатното паркиране е само час, а ние сме останали час и две минути. Охраната учтиво ни показва машината за плащане. Дължим два лева. Слагаме банкнота от десет, а машината ни връща седем. Като тайни клиенти решаваме да проверим как работи системата в подобни случаи. Насочват ни към много елегантната рецепция на мола на горния етаж. Две любезни служителки отнасят проблема ни по телефона към "Яна от 20-ия етаж". Охраната свидетелства, че машината ни е ощетила. В резултат любезно момиче слиза от 20-ия етаж с един метален лев. Всичко това е отнело 15 минути. На излизане виждаме, че цените са описани на голяма табела над входа на паркинга.

"Фантастико",
бул. "Шипченски проход" 46, 17 ч.


Магазинът е малък формат, а е пълно с хора, което си носи всички неприятни последици. Понеже алеите са много тесни, е трудно да се разминеш. Има опашки и на трите работещи каси. Една сърцата жена с надпис "касиер" обслужва на витрината за месо купувачка, която бавно избира и е склонна да разговаря като в квартален магазин. От разговор между служители става ясно, че работното време на касиерката е свършило, но тя помага. Момчето на касата лично поставя продуктите в найлоновия плик, съвсем по стандартите на "Фантастико". Магазинът съществува отдавна и очевидно е любим на жителите в квартала, независимо че на стотина метра от него е молът "Скай сити", в който има голям "Фантастико".

"Т маркет", жк "Борово",
до бл. 232, 15.30 ч.


Интересна локация на веригата, буквално сгушена между жилищните блокове. Вътре в магазина също имахме чувството, че стоките са сгушени. Пътеките между регалите са доста тесни и повечето бяха препречени от количките на зареждащи аранжори. Веднъж дори бяхме заклещени в средата на пътеката, тъй като изходите и от двете страни бяха блокирани с колички. Проверихме по-обстойно няколко основни категории за грешки в етикетирането, но, похвално, такива не открихме. На тръгване решихме да тестваме познаваемостта на обекта в квартала. На три преки разстояние помолихме четирима случайни минувачи да ни упътят до магазина. Резултатът беше 25% познаваемост на локацията.

"Кауфланд",
бул. "Асен Йорданов" 7, 15.30 ч.


В магазина кипи оживление и настроението е приповдигнато. Има хора, а и тече зареждане. От вътрешно помещение в сектора за хляб се чува как някакъв мъж вдига скандал. Една служителка първо не ни разбира, когато се интересуваме къде е универсалният почистващ препарат, но после го открива, идва и ни насочва. Един мъж настойчиво разпитва коя точно е българската захар там. Това ни дава повод да се загледаме в етикета "Продукт от България", който за жалост краси повечето от най-евтините оферти, двете най-евтини кафета например. В "Кауфланд" навсякъде има цени за бройка. Това изключително помага на потребителя да се ориентира например сред разнообразието от разфасовки и марки при тоалетната хартия.

"Лидл", ул. "Ген. Никола
Жеков" 12, 16.20 ч.


На паркинга пред магазина няма много коли и група деца го използват като площадка за игра. Самият магазин е добре зареден, светъл и чист. Веднага се забелязва навалицата около островните стелажи с дрехи и стоки за градината. Около острова с тематичните седмични стоки също има клиенти. Прави впечатление, че почти няма електрикови табели, които обикновено указват промоциите. При млечните продукти забелязваме "кисело млечен продукт", идентичен с киселото мляко. Работи една каса, като на нея се образува опашка. Касиерката има изморен вид, но въпреки това полага усилия да изпраща клиентите с усмивка.

"Пени",
бул. "Възкресение" 85, 15 ч.


Пред магазина има съмнителни субекти, в смисъл че не са купувачи, а седят на сянка пред входа. Тези, които излизат от магазина със собствени торби, биват щателно проверени. Още с влизането забелязваме група многодетни майки, които се карат на висок глас на децата си. Докато пазаруваме ставаме свидетели на свада между хора от персонала. Самият магазин е добре зареден и чист, но суматохата вътре идва от самите клиенти. Жената на касата е любезна. Оставаме с впечатление, че се познава с повечето купувачи.

"Карфур" ,
Paradise Center, 11.30 ч.


Все по-стабилно става впечатлението ни, че обширното хале е прекалено голямо за асортимента, разположен в него. В много категории откриваме прикрити stockouts - артикулите покриват плътно само в един ред лицето на регала. Така е при ориза, боба, прясното мляко, на места във витрините с кашкавал, сирене и трайни колбаси. При олиото и ориза една и съща марка се шири в разкош върху няколко блока. Секцията с плодове и зеленчуци е силно оптизимирана. Продуктите в нея изглеждат свежи и ухаят приятно. Течеше кампания на "Карфур" съвместно с Хранителната банка в помощ на бедстващите от наводненията във Варна. Включихме се с пакетирани храни, които купихме от магазина.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България